Eli kun painan virtanappulaa, niin puhaltimet pyörähtävät, mutta mitään muuta ei tapahdu. Missähän kaikkialla vika vois olla? On tehny joskus ennenkin, mutta on mennyt itsestään ohi. Nyt ei mene.
Virtalähde voi myös olla entinen. Mulla hajos virtalähde vähän aikaa sitten niin, että tuulettimet pyöri ihan normaalisti, mutta siihen se sitten jäikin. Kone ei lähtenyt käynnistymään ollenkaan.
Näytönohjain oli viallinen, eli 9800 AIW, joka tarvii lisävirtaliittimen toimiakseen. Poweri kyykkäs kun lisävirta oli kiinni. Kyykkäs vaikka ainoana kuormana oli näyttis. Powerina 450 W Antec TruePower.
Mulla on käyny vanhalla koneella just samalla lailla kuin että koneeseen tulee virrat ja tuulettimet pyörii muttei mitään muuta sit. Syynä mun tapauksessa oli viallinen emolevy. Tällä uudella koneella tuli sama ilmiö silloin kuin kokeilin kahdella muistikammalla käynnistää, tällöin kyseessä oli muistien yhteensopivuusongelma emolevyni kanssa. (eli BIOS ei latautunut) Tää on just sen takia niin tympeää ku ei aina tiedä suorilta mistä se vika johtuu ku se voi johtua melkein mistä tahansa. :/
Mulla samantapaisia ongelmia. Aikaisemmin kone sirisi aikansa ennenkuin lähti käyntiin. Nyt ilmaantu sellainen ongelma että kone ei sammu vaan prossun tuuletin pyörii ja virtalähde ei sammu! Vika emossa vai virtalähteessä?
vianetsintä jos ei lähde käyntiin saattais kannatta aloittaa irroittamalla KAIKKI emosta jätä paikoilleen vain prossu, näytönohjain ja yksi muistikampa. nollaa bios jos nyt postaa ja pääsee biosiin säädä sieltä sopivat asetukset ja jos vielä postaa normaalisti niin sitten vaan laitteet yksitellen kiinni ja aina kokeilu välillä postaako saattaa löytyä vika kohta. osta jostain vaikka pci-väyläinen näytönohjain (melkein ihan sama millanen) eurolla ja kokeile johtuko ongelma nykyisestä näytönohjaimestasi. jos esim. emossa on porssun väylä/kellotaajuus asetettavissa jumpperein kokeile alhaisinta asetusta.