Elikkäs, kone kaatuu välillä ja ilmoittaa sinipohjaisella ruudulla seuraavaa Stop: 0x0000007F (0x00000000, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000) Itse "leipätekstissä" puhutaan jotain muisteista ja näytönohjainsovittimesta.
Olen tehnyt eikä ole virheitä tullut, tietysti voisin ajaa vielä pidempään. Muistaakseni 8 kertaa ajoin eikä tullut virheitä. Muista Ehdotuksia?
Onko sulla näytönohjaimeen kiinnitetty molexi? Meinaa kaveril teki kaatumista ku näytönohjaimessa ei ollu kiinni molexia.
Vikana voi siis olla rauta tai ohjelmistovika (tosin rautavika on yleisin syy) tahi sitten jos olet kokeillut kellotella prosessoria. Tähän sopivista rautavioista yleisimpiä lienee muistin vioittuminen, epäyhteensopivat muistipiirit tai viallinen emolevy. Ratkaisuksi microsoftin technet ehdottaa sitä perussettiä: Etsiskele tuoreemmat BIOSin päivitykset ja ajurit. Jos prossu on ylikellotettu, tiputa prossun nopeutta. Varmista että muistit toimivat samoilla "arvoilla" (cas-latency yms). Sitten alat repimään kortteja ja oheislaitteita pois ja testailet eri korteilla. Kokeile loppupeleissä sitten vaikka eri emolevyllä.
Elikkäs, olen nyt ajellut tota memtestiä n. 7h ilman virheitä, joten muisteissa se vika tuskin on. Emolevy ongelma voisi kuulostaa järkeenkäyvältä, koska mulla oli aika pitkään piirisarjan tuuletin rikki ennenkuin huomasin ja vaihdoin tuon Zalmanin siihen. Tätä virheilmoitusta ei järin usein tule mutta häiritsevä se silti on, varmasti verottaa suorituskykyäkin jos emolla vikaa? EDIT: kelloja ei prosessorissa ole.
Jonkin näköstä apua olisin vieläkin vailla, aikalailla neuvoton olen. Mulla ei nimittäin ole mahdollisuutta alkaa kokeilemaan eri osilla, koska en omista kuin nämä mitkä tässä kiinni ovat
Stop: 0x0000007F (0x00000000, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000) hmm mulla tuli just äsken sama virhe..nostin koneen kellotaajuutta 100 siihen normaaliin 133 mikä pitäisi olla näin kun koneeni on 1,6ghz amd athlon..Lueskelin tosta että jos sittenkin ois liian korkeella toi kellotaajuus tähän prosessoriin?Ilmoitus tuli tosin vasta kun aloin pelata yhtä online peliä,vastaavaa ilmoitusta ei ole esiintynyt ennen kun olen pelannut tätä peliä, paitsi joskus se kaatuilee muuten vaan ilmoittaen koneeni näytöohjaimen ja prosessorin..mutta siis koneeni on tarpeeks kova siihen peliin. niin ja toi muisti testi ei toimi, ja kaiken lisäks se jäi taustalle pyörimään tai jotain niin en saa sitä poistettua työpöydältä
@Ysf Näppärästi löysit nuo koodi merkitykset. Onko joku kattava sivu vai wikipedia? laita ihmeessä linkkiä osoitteeseen jos on Kiitos