Niin moni kaveri on tuskaillut pakettikoneiden kanssa, joten päätin että oman koneen uusiminen on tapahduttava komponenteista. Fyysinen koneen kasaaminen ei ole ongelma, mutta mistä ihmeestä ihmiset tietää noiden komponenttien yhteensopivuudesta ja paremmuudesta? Budjettina mulla periaatteessa on 600-800e. Näyttöä en välttämättä tarvitse, mutta käyttöjärjestelmän mä ehdottomasti tarvitsisin (windows 7). Oisko jollain jotain vinkkiä, mistä lähteä liikkeelle. Koneen käyttö on/olisi vuodenajasta riippuen satunnaisesta surffailusta himopelaamiseen.
aika sama ongelma mulla mutta kun vähän lueskelet niin kyllä se siitä mutta kannataisko kattoo vaikka systemastoresta tai silentrig.com:sta
Prossussa ja emossa täytyy olla sama kanta (esim. AM3-prossu ja AM3+-emo sopivat, samoin 1155-prossu ja 1155-emo). Muistityypin täytyy olla sama sekä emossa että muisteissa, mutta uusina ei mitään muita kuin DDR3:ia edes saa. Kaikki nykyiset näyttikset sopivat kaikkiin nykyisiin emoihin. Ainoastaan kotelon kanssa voi pisimpien näyttisten kanssa tulla ongelmia. Kovalevy, DVD-asema ja virtalähde sopivat kaikkiin emoihin. Ostoskorisi sisältö: Kpl Hinta Nimi ================================================================= 1 42,90 BitFenix Outlaw 1 119,80 AMD Phenom II X4 960T Black Edition, 4x 3.0GHz, boxed 1 94,80 ASRock 970 Extreme4, 970 1 162,70 Club 3D Radeon HD 6870, 1024MB 2 19,80 TeamGroup Elite 4GB PC3-10667U CL9-9-9-24 (DDR3-1333) 1 89,80 Western Digital Caviar Blue 500GB, SATA 6Gb/s 1 61,80 XFX Core Edition PRO 550W 1 19,80 LG GH22NS70 DVD-RW 1 18,50 Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 ================================================================= Yhteishinta: 649,70e http://www.silentrig.com/cart/?prod...ducts[713]=1&products[503]=1&products[326]=1& Tuosta voi halutessaan panostaa vielä koteloon, näyttikseen tai ehkä jopa vaihtaa Intelin 1155-kantaan jos budjetin pieni ylitys ei haittaa. Lisäksi kovalevyn sijasta voi harkita SSD-levyä.
Kiitos vastauksista, noilla tiedoilla jo pääsen pitkälle. Windows 7 saa ilmeisesti sitten halvemmalla, jos tilaa koneen ja käyttiksen samasta paikasta yhtäaikaa. Vai olenko mä ymmärtänyt väärin tuon "OEM" -jutun?
Olet kyllä ymmärtänyt tuon aivan oikein, mutta tuota OEM -juttua sovelletaan yleisesti vähän vapaammin. Eli OEM -käyttiksiä myydään ihan erikseenkin.
Axun paketissa koppa Shinobi Coreksi koon vuoksi. Kovoksi Samsungin yhen teran Spinpoint. Tuo Blue on nimittäin melko peruskovo.
Moi, Näin taviksena kysyisin, eikös olisi parempi tämä prossu?: AMD FX-4100, 4x 3.60GHz, 95W, boxed (112€) Ainakin tehoiltaan vaikuttaisi paremmalta
Ei tällä hetkellä ainakaan, sillä Windows tukee niin kehnosti FX-prossuja. Ennemmin Phenom ainakin tällä hetkellä. Tietty FX voisi olla parempi, kun sen kellottaisi rajusti. Sitä potentiaalia sillä meinaan kuulemma löytyy.
Mutta vain FX-8150 kanssa ja silloinkin pitää valita erillinen kitti. Muuten tulee perus ilmajäähy, jonka siili taitaa olla muuten isompi mitä normisti. Tai jotakin tämänsuuntaista.