Missä on vikaa kun prosessorin lämmöt on vakiona 55 astetta ja rasitettuna 59 astetta. Jäähdyttimenä on aerocoolin 101 hig tower. Laitteiston lämmöt 42-45 astetta. Lisäksi näytönohjain näyttää lämpötilan 72 astetta vaikka olen hommannut siihen artic vga coolerin Koneeni on: AMD athlon xp3000+/msi kt6 delta-fisr /512mt333/120+2*160gb kovot/club-3d radeon 9600xt 128mt /2 kotelotuuletinta (1Xedessä ja 1Xtakana) 500W q-tec poweri jossa 120 tuuletin
Mikä prossu? Mulla itellä AMD Athlon 2000+ ja suunilleen tuota luokkaa aina lämmöt. http://www.jpekkam.com/keskustelu/phpBB2/viewtopic.php?t=96
mulla 56-62 astetta 3000+ barton, ei kotelotuulettimia ja coban 400 tai 450w poweri (sisältä imevä) EDIT: emo on kyllä vaan 35 astetta.
xp:ethän on tunnetusti kiukaita, vaikkakin itellä oma 3000+ ei hirveen paljo 50 asteen yli mee. Kotelotuuletus ku on kunnos nii sillä on todella paljon vaikutusta. Onko tuo kotelos minkä merkkinen? Tuo näytönohjain käy kyllä aika kuumana. itellä zalmanin heatpipe jäähy ja lämmöt on sellaista 40-50 asteen luokkaa. Näyttis on kylläkin 9700.
Pakkko heittää keskusteluun 2.67GHz:n Northwoodin lämmöt 5 tunnin pelisession jälken. CPU 41 astetta ja emo 37 astetta.
Epäilisin että tuon vga-silencerin asennus ei ole oikein onnistunut koska todennäköisesti nuo lämmöt ovat vaan nousseet. Siili siis ei ota coreen tarpeeksi hyvin kiinni.
teinpäs perus temput ku rupesin miettimään noita omiakin lämpöjä ja nyt on enää 52 idle ja 54 pelattaessa. temppu oli siis siilen imurointi.
kyllä uskon et coreen ottaa kii näytönohjaimes ku ruuvit on momentis.(ei tohi kiristää enempää). samaa lämpötilaa näytti vakiojäähylläki. siilet on puhtaat vasta päivitetty kokoonpano. kotelo on: Compucase LX-6A21
Se on niin ihmeellistä kun saattaa "näyttää" että se on aivan oikein kiinni, mutta tuo oireilu viittaa vähän eri suuntaan. Itsellä oli samanlainen ongelma prossun jäähy näytti että on ihan hyvin kiinni ja muutenkin kunnolla asennettu. Winukka anteli virheilmoituksia ja lämmpöt oli korkeet ja ajattelin, että jaahas huono jäähy tullu ostettua, jne. Mutta kas kas irrotus ja kiinnitys, jonka jälkeen lämmöt aleni huomattavasti ja pelas kuin unelma. Ja juuri samalla tavalla kiinnitin jäähyn molemmilla kerroilla en huomannut mitään mikä olisi voinut vaikuttaa suuntaan jos toiseenkaan.
Tuli vaan mieleen että kummassa asennossa se vga silencer on. Hitaassa vai nopeassa. Hitaassa asennossa noiden lämpöjen pitäsi olla suht samoja mutta nopeassa pitäis sitten todellakin tippua. Onhan tuo siilin ja tuulettimen koko vähän eri luokkaa.
ei kait siinä mitään nopeudensäätöö oo. flekti pyörii 1500 r/min mikä on sen maksimi. voihan se olla että lämpötila-antureis on taas kerran heittoo ja pahasti
kyllä artic vga coolerissa pitäis olla nopeuden säädin. mulla ainakin on. se on semmonen pieni metallinen tappi.