Joo eli mulle tuli BSOD ja IRQL_LESS_OR_NOT_EQUAL ja rupesin miettimään että voisko johtua siitä kun otin tuulettimia pois ku kone melus liikaa. Mun mielestä lämmöt ei kyllä oo kauheen korkeet: Emo: 38 Prossu: 44 ja Kotelo: 33 astetta eli onko noi ok? Tokihan toi voi myös johtua ajureista mut ajattelin vaa et lämmöt kyseess ku se tuli melkee heti ku otin tuulettmimen pois. Olisin kiitollinen jos osaisitte auttaa koska toi on sangen ikävä toi et pamahtaa toi bsod tohon kesken kaiken. Kiitos
Siis noista lämmöistä ei tarvi olla huolissaan...mut aika outoa, että toi alko tulemaan heti tuon jälkeen etkä tosiaan muuta tehnyt? Tarkistitko, että komponentit (muistit, johdot, näytönohjain jne.) on edelleen kunnolla kiinni, ettet vahingossa osunut johonkin?
Kaikki on kunnolla kiinni eikä toi tosin nyt oo tollasta tehnykkään. Tais jäädä tohon yhteen kertaan ilmeisesti. Aika kumma juttu, kun nuo lämmötkin on ihan hyvät ja tolleesti. Kiitos vastanneille.
Ei noi lämmöt kerro mitään, kun ei ole tieto onko noi käynnistyksen jälkeen idle lämmöt, vai kovassa parin tunnin rasituksessa olevan koneen lämmöt. käynnistyksen jälkeen kone voi käydä jonkin aikaa viileenä, mutta jos ilmanvaihto on huonoa, lämpötila nousee nopeasti rasituksessa korkealle.
Mikäli kone sattuu vielä kaatuilemaan niin koeta säätä BIOS:sta FSB:tä pienemmäksi. Itselläni koneeni kaatuili yhdessä vaiheessa päivittäin ilman sen kummempia rasituksia. Lämmötkin pysyivät kohtuudessa ja osiakin meni takuuvaihtoon mutta ainoa mikä auttoi asiaan oli säätää FSB pienemmälle. Nyt ajan prossua (XP2100+, 1733MHz) 1500MHZ:llä eikä kone ole kaatuillut lainkaan.
mulla oli fsb 100 kun flashasin biosin ja laitoin sit myöhemmin 133, kun huomasin sen... kone kaatu ja arvasin että lämmöt oli aika korkeella... otin imurin ja imuroin prossun ja lämmöt tippu puolella... siis kaikille vinkiks et [bold]jos kone kaatuilee niin imuri käteen vaan[/bold]