Terve, ostin tuossa hetki sitten tietokoneen (valmis paketti) ja minulla oli ajatus että kiireen keskellä ostan valmiiksikasatun koneen ja alan sitten myöhemmin ajan kanssa rakentamaan siitä parempaa pelikonetta. Jonkin verran tiedän tietokoneista ja olen ymmärtänyt että valmiiksi kasatun koneen osien päivittäminen on melkein yhtä helppoa kun alusta loppuun asti itse kasatun koneen kanssa. Noh, ystäväni sanoi että että se on todella vaikeaa ja joskus mahdotonta. Kun vilkaisin koneen sisälle en löytänyt mitään syytä miksi koneen osia ei voisi päivittään, joten kysymys kuuluu: Olenko tyhmä vai onko kaveri vain kateellinen ja haluaa tehdä pientä kiusaa? Tietokoneeni: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/39508/hjsxv/Lenovo-Ideacentre-710-poytakone-Win-10
Koneen päivittäminen ei sinänsä ole mitään rakettitiedettä. Epäilen kuitenkin kaverisi tarkoittaneen, että valmispaketin päivittäminen saattaa olla välillä vaikeaa, koska niissä on toisinaan käytetty ihan omia ratkaisuja, jotka ei ole välttämättä sopivia normaali standardiosien kanssa. Tuon koneen kohdalla en voi ottaa siihen kantaa, koska en tunne tuota.
Onko nyt tarvetta päivittää jotain osaa vai vasta myöhemmin? Emolevystä ei mitään mainintaa ja psu: 400w 92%. Nuo lähtevät ainakin ekana vaihtoon hyvin todennäköisesti, ennen kun voi muuta päivittää
Jos joku on joskus vaikeata,mahdotonta,ylitsepääsemätöntä ja hemmetin kallista. Niin marketista ostetun valmiskoneen päivitys. Usein menee suurinpiirtein kaikki uusiksi,mitä kotelon sisältä löytyy. Kun ostaa komponentit ja kasaa itse,niin saa sitä mitä haluaa ja vähän enemmänkin. siis laatua koko rahalla. Itsekasatussa koneessa komponettitakuut yleensä 3 <--> 5 vuotta. Markettikoneen takuut 1 vuosi. Markettikoneen komponenttien valmistajia ei mainita. Yleensä sisään tungetaan halvimmat mahdolliset kamat. Niissä voi olla sitten vielä valmistajan omia ratkaisuja, jotka vaikeuttavat komponenttien päivittelyjä. Itsekasatussa koneessa jälkeenpäin tehtävät päivitykset on helppoja kun heinänteko talvipakkasella.
Joo, sen ymmärrän kyllä että ei kaikki osat toisiinsa sovi ja rahaa tulee palamaan kun alkaa päivittään, Mikäpä siinä kun intohimona on pelit ja tietokoneiden näpräily
Mutta kyllähän yleisellä tasolla lenovon koneet,oli ne sitten pöytäkoneet, tai kannettavat,niin luetaan laadukkaiden koneiden kastiin. Otahan kotelon kylki auki ja nappaa pari kuvaa koneen sisuksita.
Sitä suuremmalla syyllä kannattaa rakentaa iste koneet. Tossa koneessa on nyt todella paljon puitteita, jota itse kasaamalla oltais vältetty. Emolevy ja poweri mainittiinkin jo, mutta paljon muutakin lähtee vaihtoon. Itse prosessori ja näytönohjain, mikäli pelitehoja haluat. Kotelo itsessään on peltiä, tuuletinpaikat vaikuttais 92mm (?) sekä pölyfilttereistä ei ole tietoakaan. Poweri muutenkin ylhäällä, eikä kattotuulettimelle paikkaa. Lisäks setti näyttäis olevan mATX joka tuo omat haasteensa vastaan. Tässä riittävä määrä syitä siihen, että koko kotelokin ois syytä vaihtaa. Siinä mielessä kaveris on oikeessa, että jos kunnolla päivitetään niin vaihtoon menee kaikki. Ehkä CD/DVD aseman, ja kovalevy kannattaa pitää, ellei sekin ole jo aikansa elänyt.
Jep,jos tota konetta alkaa päivittelemään,niin siinä kyllä menee. 2 Koppaa keskiolutta.Kartonki punaista norttia ja hermot. Hyvää joulua.
Ei jatkoon päivitysmeiningillä... 850 e olisi saanut jo Koneen. Kaverisi oli oikeassa. Mutta hyvät Joulut myöskin sinnepäin!
Ziisus wwallu. Homman nimi on vissiinkin että Lenovon brändi (pakko olla ok kun läppäritkin ovat kuulemma ok) maksaa jotain vs. itse kasattu masiina. Kuvista näkee missä mennään. En pahalla tarkoita, en missään mielessä mutta osista itse kasaamalla saa juurikin sellaisen mikä on kriteerinä budjetin ollessa jonkin verran. Noh, tässä meni hiukan huti mitä haettiin ja mitä saatiin, tämä on se pointti. e. Ymmärrän että tuossa on rahaa kiinni sen 850 euroa mutta paraneekos juurikaan päivittämisellä? Myyntiin ja hommata oma masiina. Herkkänahkaisia ja tietämättömiä mainokset kutittelevat helpommin.
Niinhän se on että jos hyvän haluaa niin pitää kasata itse. Ei ollut hyvä ostos, mutta voi tuota sentään vähän parannella.
Pakettimasiinoissa on se juttu kun ostaa kerralla kaikki. Saattaa olla tyytyväinen jonkin aikaa mutta huomaa jossain vaiheessa päivitystarpeen. Tällöin palataan asian juurille... kuinkas se onkaan mahdollista. Esim. fyysinen koko emossa, kopan persausosasto, powerin sopivuus (koko) ynnä kaikenlaiset muutkin seikat jopa kaapelointia myöten. Kuten on useaan kertaan todettu niin osista kasattu masiina tarpeen mukaan on fiksumpi vaihtoehto eikä se tule maksamaan niin paljoa kun ei tarvitse maksaa valmiista merkistä. Esimerkkinä... kummassa on päivitysvaraa, kaikenkaikkiaan. Edellisissä kuvissa vaikos tuollaisessa: Kaapelointi vielä hieman kesken... Ei tullut montaa rahaa maksamaan. Päivitys ok, powerina superkukka 400w.
Mä katoin kans et 2016 ja poweri ylhäällä... Mut pelikoneen tuosta saa kun vaihtaa ainakin: -Kopan -Emon -Virtalähteen -Näytönohjaimen. Yli 800€ koneesta jatkojalostukseen menee kovot ja muistit, prossu riittää jonkun aikaa mutta senki vaihto tulee eteen joskus.
Joo, tämä on nyt mun ensimmäinen pöytäkone, aikasemmin ollut vaan "peliläppäreitä" noita päivittämällä saa varmasti taas tulevaisuudessa tehoa pelejä varten. Tämän hetken pelejä ainakin pyörittää ittelle mukavasti. Hyvää joulua!