Koneen päivitys..kommentteja!?

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by -ReapeR-, Sep 21, 2003.

1. -ReapeR-

-ReapeR- Regular member

Trophy Points:
    26
    elikkäs olen ajatellut päivittää konetta..mielessäni olisivat tällaiset komponentit..jos jollakin on kokemuksia, ehdotuksia, yms..kertokaahan niitä..

Cpu: AMD ATHLON XP 2600+ THOROUGHBRED 2083MHZ
    Emo: Asus A7V8X-X
    Muisti: Kingston 512MB DDR 333MHz, PC-2700
    Poweri: Fortron FSP350-60PN(PF) 350W SuperQuiet(tai vastaava)

niinkuin komponenteista näkee..niin euroja ei ole rajattomia määriä niihin laittaa :(

2. espe0

espe0 Regular member

Trophy Points:
    26
    Itse vaihtaisin tuon emolevyn nForce2 emolevyyn, kuten:

Abit NF7-S V2.0, nVidia nForce2 (120,00 e)
    Asus A7N8X Raid DeLuxe/Gold, nVidia nForce2 (127,50 e)

Noissa on erittäin laadukas integroitu äänikortti, joten et tarvitse erillistä äänikorttia.

Sitten ottaisin mieluummin tuon +2500 bartonin prosessoriksi, mutta lähinnä makuasia, barton ainakin kellottuu paremmin.

Last edited: Sep 21, 2003
  3. -ReapeR-

-ReapeR- Regular member

Trophy Points:
    26
    hmm..joo tuota 2500+ Bartonia on kyllä mulle suositeltu..mutta jos se kellotettavuus on vain siinä parempi niin ei minulle merkitystä, koska kellottamaan en rupea osiani..

integroidulla äänikortillakaan ei minulle ole merkitystä, koska SB Live player 5.1, joka on jo valmiiksi riittää minulle mainiosti..

emolevyä kyllä olen lähinnä mietiskelly, että mikä olisi paras vaihtoehto..hmm..tuohon n.100-130€

mutta kaikki kommentit noteerataan ja otetaan ilolla vastaan =)

EDIT: typoja korjattu.

Last edited: Sep 22, 2003
  4. HXH

HXH Guest

Joo. Emon vaihdat Abitiin.
    Ja jos niitä euroja löytyy ni joku Barton...

Hyvä emo on esim. ABIT AT7-MAX2

5. espe0

espe0 Regular member

Trophy Points:
    26
    no jos et tarvii laadukasta integroitua äänikorttia niin sitten emoksi esim.

Abit NF7 V2.0, nVidia nForce2 (95,00 e)

mutta ehdottomasti nForce2 emo, VIA(llista) emoa en menis ostamaan.

mites näyttis, kovalevyt yms. ?

edit: niin ja koneen ostajalle arvokasta tietoa löytyy myös muropaketista
    http://murobbs.muropaketti.com/ (esim. rauta osio)

6. -ReapeR-

-ReapeR- Regular member

Trophy Points:
    26
    niiku ekasta viestistä näkyy ni niitä euroja [bold]EI[/bold] kauhessti oo laittaa, mut kuitenki vähäsen ;-)

juu näyttiksenä Club 3d 9100 Radeon 128MB..alitehoinenhan se tulee päivityksen jälkeen olemaan, mutta ei voi mitn ku ei oo varaa päivittää kaikkea kerralla..

kovot: Maxtor 61,4GB & Maxtor 120GB..joten niitä en ole lisää hankkimassa ihan heti..

entinen emo MSI KT7 Turbo..eli VIA(llinen) =) eikä ongelmia ole ollut..mutta noista uusista VIA:llisista on kyllä kuulunut jos jonkinlaista juttua kyllä..

7. espe0

espe0 Regular member

Trophy Points:
    26
    Niin no en tarkottanutkaan, että se nyt välttämätää superhuono on, mutta kun on kerran nForce2 nykyään saatavana, niin miksei sellasta.Kyllä itselläkin tuollainen VIA emo on.

EDIT: Mjahas... juurikin ainakin Bulldogiin tullut uutuutena AMD Athlon XP [bold]B[/bold] 2600+ 1.92G/333 MHz, 512 KB, joten IMHO barton mieluummin... hintakin on euron verran halvempi kuin AMD Athlon XP [bold]T[/bold] 2600+

Mistä muuten oot ostamassa noita osia?

8. -ReapeR-

-ReapeR- Regular member

Trophy Points:
    26
    juuh..no ostopaikasta ei ole vielä tietoa..eikä ostoajankohdastakaan..mutta lähi viikkoina todennäköisesti..luultavasti odottelen vielä, että nuo AMD:n uudet prossumallit tulevat markkinoille niin varmaankin on hinnalaskua esim 2600+:n kohdalla odotettavissa..!?

noita T ja B malleja vertaillessa T-bred 2,083GHZ ja Barton 1,92GHz...tosin välimuistin koossa on sitten ero toisinpäin 256 - 512KB..eipä noista osaa arvata kumpi olisi sitten parempi..hintakin on suunilleen sama noissa 2600+ malleissa...

Barton 2800+ joka olisi samalla kellotaajuudella kuin 2600+ T-bred onkin sitten jo melkein tuplasti kalliimpi..

noita nForce2 emoja pitää tarkastella yhtenä vaihtoehtona..

9. espe0

espe0 Regular member

Trophy Points:
    26
    Olen kanssa kuullut ihan samaa, että hinnat on laskemassa.

Tuon isommman (512) välimuistin vaikutus pitäisi olla about +150mhz luokkaa ja onhan barton uudempaa tekniikkaa verrattuna THOROUGHBREDiin.

Noista nForce2 emoista kannattaa ettiä jotain testejä netistä ja jo mainitsemassani muropaketissa on paljon juttua nForce2 emoista, kokemuksia yms.

Share This Page