Olen päivittämässä vanhaa konetta uuteen uskoon, ja kysyisinkin että onko suunnittelemassani kokoonpanossa jotain amatöörivirheitä tms. yllätyksiä sillä olen ensi kertaa näissä puuhissa. Myös parannusehdotuksia otetaan mielellään vastaan, budjetti kuitenkin tuota luokkaa. emo: AsRock 890GX-EXTREME3 125.00€ prossu: AMD Phenom II X4 955BE Rev. C3 130.00€ jäähy: CoolerMaster Hyper TX3 prosessoricooleri 18.00€ muistit: A-Data 4GB, DDR3 1333MHz, CL9 Bulk 3 kappaletta 115.20€ kovo: Seagate 1TB Barracuda 7200.12, SATA III, 7200rpm, 32MB 64.00€ yht. 452.20€ (Jimm's) ajattelin käyttää vanhaa koteloa, poweria, dvd-asemaa, hiirtä ja näppistä. Käyttöjärjestelmäksi Win 7 64bit äänikorttina käytän ulkoista firewire-interfacea (Focusrite Saffire Pro 14) ja ohjelmistoina mm. Cubase 6:a
Muistia on 12Gt, mihin ihmeeseen tarvitsen niin paljon ? Lisäksi 3kpl kampoja, pidä miulummin parillisena määränä. Vinkkinä sen verran, että 4Gt yhteismäärällä pärjää pelikäytössä. En usko että musahommissa tarvitaan enempää ? Ja mikäli tarvitaan, niin 8Gt on varmasti riittävä. Voit ottaa aluksi yhden 4Gt kamman, myöhemmin hankkia rinnalle toisen samanlaisen mikäli ei tunnu riittävän. Muisti on kuitenkin yksikertaisin, ja melkeimpä halvin päivittää. Kovalevyksi suosittelen Samsungin 1Tb versiota. Varsinkin, kun Jimssin 10v alennuksessa rapiat yli 45e. Hintaansa näden todella hyvä hinta-/laatusuhde. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään halpiskovo. Emolevy on ihan ok, mikäli et tarvitse integroitua näyttistä niin M4A87TD/USB3 on hieman halvempi mutta silti hyvä vaihtoehto. Löytyy SATA3 sekä USB3 paikat. *edit* Noilla muutoksilla budjettia vapautuu sen verta, että voit jo harkita SSD levyn hankkimista. Ainakaan hirveästi budjetti ei kasvaisi. *edit2* Pisti pikkusesen hymyilyttämään tuo hinta verrattuna budjettiisi =D (tuo siis huomioiden etta löytyy ennestään PCI-E väyläinen näyttis ?) (ja laitatko samalla virtalähteesi tiedot)
Oman kokemuksen mukaan tuo 4Gb muistia on nauhotushommissa ihan minimi, koska muuten tulee häiritsevän iso latenssi kuunteluun, joten olin ajatellut pelata varman päälle. Mutta eiköhän tuo 8Gb sitten kuitenkin riitä pitkäksi aikaa. Ikävä kyllä olen aiemminkin käyttänyt integroitua näyttistä, ja mainitsemastasi emolevystä puuttuu myös minulle tärkeä firewire-liitäntä (IEEE 1394). Tuo kyseinen liitäntä tuntuu löytyvän melko harvoista emolevyistä, joten se rajoittaa vaihtoehtoja entisestään. Samsungin tarjouskovaley oli jotenkin lipsahtanut silmistä. Virtalähteistä en paljoa tiedä mutta, siitä löytyy ainakin seuraavia tekstejä: MicroOne Max.Output Power 350W PFC ATX 12V 2.01
Eli poweri on luokkaa pommi. Uuttaa tilalle. Ratconin settiin saa helposti lisättyä toiset 4gb muistia, Jimssissä on nyt 2x4gb kingstonin hypex-muistia aika halvalla 10v tarjouksissa. Mihin tarvitset kyseistä liitäntää?
Tossa toinen http://www.jimmspc.fi/tuote/M4A89GTD-PRO Pitäs tukee BD prossuja jopa. Tosta oli USB 3 versioki, en tiiä mihin Jimms hävittäny. Roskaa, uusiks suosiolla.
Ok, eli poweri vaihtoon, onkohan tämä mistään kotoisin...? http://www.jimmspc.fi/tuote/LC6450GP2 Muff77: eli tarvitsen sen IEEE 1394:n ulkoisen audio-interfacen käyttämiseen, joten siitä en voi lipsua..
No jos alle 70€ saisi kunnollisen, ja tietenkin mielellään mahdollisimman hiljaisen powerin, niin olisin tyytyväinen...?
http://www.silentrig.com/product/692/antec-high-current-gamer-hcg-520-520w Tuosta hyvä poweri hintaisekseen