Löytyy tällä hetkellä "hyvä" tietokone ja ei mitään ongelmaa pelien pelaamisessa mutta tulevaisuudessa tarvitsen koneeseeni päivitystä mutta minä en itse osaa vielä sanoa mitä tähän kannattaisi päivitellä. Fractal design define R3 arctic XFX PRO 650w Z68 extreme3 gen3 Intel i5-2500k 3,9ghz Cooler master hyper 212 G.skill 8GB 1600MHz DDR3 MSI bundle AMD radeon HD 7950 TF OC boost edition 3GB Samsung HD103UJ 2x 60GB ssdNOW v200
prossun vaihto i7 3770K, en sitten tiedä onko järkeä, ja tehokkaampaa et saa, näyttikselle vois miettiä CF tilaan toista korttia (7950), prossua voi hieman kellottaa, mutta ei aivan järkyttäviä määriä, isompi ssd on myöskin yksi päivitysvaihtoehto
Eipä varmaan ole kovin muuta JÄRKEVÄÄ päivitys vaihtoehtoa kun että toinen näyttis kylkeen ja niin pitkälle kellottaa kun voi, ja tietysti prossua sitten sen verran mitä lämmöt sallii.
Oikeastaan ei muuta kuin näyttis, sekä mahdollisesti isompi ja nopeempi SSD tulevaisuudessa. Tällähetkellä ei näyttistarjonta ole sellainen että kannattaisi, korkeintaan juurikin tuo toinen rinnalle jos hyvään hintaan samanlaisen löydät. Sen jälkeen toi setti on kärjistettynä niin loppuun viritetty kuin vaan pystyy. Ei todellakaan kannata. 3770K kellottuu huonommin, maksaa päälle 300e etkä saa näkyvää parannusta aikaan. Pelikäytössä HT-ominaisuudesta ei ole hyötyä, joten kannattaa pitää toi 2500K.
Hyvä prossu jäähdytys ja kellot siiheen 4.5 vaikka, tolla prossulla menee aika helposti. + 250GB SSD Tulavaisuudessa voi osta toista näyttistä tai myydä vanhan pois ja ostat vaikka sauraavan sukupolven 880GTX tai Radeonin vastaava, 8970 <--(sitten kun on myynnissä). Nykyistä näyttistä itse en vaihtais mihinkään markinoilla olevaan näyttikseen.
Turha odottaa, koska tuota korttia ei tule koskaan, 8000 sarja jäi OEM markkinoille ja täten 9000 sarjan tulon pitäisi alkaa tämän vuoden viimeisellä neljänneksellä ihan vain ettei jää odottelemaan moista
Esim. -Macho HR-02 tai vastaava tehokas prossujäähy -250/256GB SSD -Mahdollisesti uusi teran HDD (riippuen tuon iästä ja äänistä) -Superflowerin 550-650W poweri. (laadukkaampi, hyötysuhde parempi, myös optio toiselle näyttikselle 650 mallissa) Valkkaa siitä tai ota vaikka kaikki Jos näyttää siltä, että tulee jotain superprossuja markkinoille, vaihda emo ja prossu.
kykenenkö mä kellottaa tän mun prossun kivuttomasti tolla mun Cooler master hyper 212 jäähyllä 4,5ghz tai ylemmäs vai tarvisko paremman että pysyy lämmöt kurissa?
Noh eihän tuo pöllömpi cooleri ole. Huonompiakin löytyy - parempia toki myös. http://www.tweaknews.net/reviews/cooler_master_hyper_212_evo_review/index8.php Kelaa noita alasivuja rewikan alkuun.... 1/7
On toi ihan hyvä cooleri, omistin sellaisen. Jos ei joudu nostamaan jännitettä yli 1.3000V niin kyllä toimii.
Ihan ok n. neljänkympin cooleri. Hyvä että on jo valmiina. Jos on asiaa tulevaisuudessakin foorumille MansikkaSopalla niin voisit lisätä allekirjoituksen viestiisi eli koneen komponentit. Kirjaudu sisään - asetukset - muokkaa käyttäjätilisi lisäasetuksia - allekirjoituksesi. Tulee helpommaksi kun osat on näkyvillä. Oma siguni on mitä on...
Prossulle ja näyttikselle kelloja, saa kummasti lisää suorituskykyä ja elinikää koneelle. Itse sain BF3:sessa n.25-30% lisää frameja ultralla kun kellottelin vähäsen 2500k:ta ja HD7950:stä
No jos kellottaa haluat, niin settingeistä "unlock voltage control" (tuossa kortissa taitaa olla vakiona jo 1,25V) ja powerlimit +20%. Sitten nostat core clockia ylöspäin pienissä määrissä (20MHz kerrallaan esim) ja testaat joka välissä esim Unigine Heaven/valley benchmarkeilla ettei näy artifakteja. Kun ei ole enää vakaa, niin joko lisäät jänöjä (jos/kun on 1,25V vakiona niin en suosittele) tai lasket kelloja hieman. Sitten kun olet päässyt haluamaasi lopputulokseen niin testaat peleillä lopullisen vakauden, tämän jälkeen voit myös yrittää nostaa memory clockia hieman. Itse sain oman kellotettua 24/7 vakaaksi 1150MHz core 1500MHz memory ja benchmarkkeja olen ajanut 1250MHz core 1700MHz memory. Lämmöt olisi hyvä pitää alle 70C coren, ja alle 90C virranyötön osalta (VRM, näkee GPU-z:sta).