Koneen päivitystä + HD4850/HD4870 virrankulutus

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by LowlandMo, Oct 6, 2008.

1. LowlandMo

LowlandMo Guest

Mun olis kaveri hankkimassa vanhaan koteloon uutta sisältöä ja ostoslistalla olis tällä hetkellä

- Asus P5Q Pro
    - Intel Core 2 Duo E8400 (tai E8500)
    - 2 x 2048MB 800MHZ DDR2
    - Radeon HD4850 512MB GDDR3

Nyt aloinkin miettimään, että kannataakohan sittenkin ottaa HD4850:n tilalle suoraan 4870? Virtalähteenä toimii Antecin Sonata II 450Watin oma poweri, joten riittääkö se hyvin ton HD4870:n kanssa oheisella kokoonpanolla? Kun en vielä viittis uutta virtalähdettä ruveta kattomaan. On tullut luettua niitä atin omia suosituksia, mutta on niihinkin tullut vastalauseita, enkä itse ole aivan täysin perillä noista sähköpuolen asioista. Jos jossain vaiheessa meinaa CF:ää vielä tuohon kokoonpanoon niin sitten samalla voisi virtalähteenkin uusia. Ilmeisesti ei valmistajalla noissa hirveästi eroja löydy, Sapphirea olen ajatellut.

Prosessoriksi ilmeisesti kannattaa valita tuo E8500 vähän suuremman kellotaajuden takia? Eikä neliytimisestä täyttä hyötyä vielä irti saa. Kone tulee täysin pelikäyttöön ja teräväpiirtoelokuvien katsomiseen. Luulisi tuolla nyt jo uudemmatkin pelit pyörivän?

Erittäin hyviä ehdotuksia otetaan vastaan, pitäis tämän kuun loppuun mennessä pistää komponentit ostoon.

2. Euphemos

Euphemos Regular member

Trophy Points:
    46
    Powerin +12V-linja riittää kyllä HD4870:lle ja E8400:lle, mutta nämä Sontakakkosen mukana toimitetut Smart Power -mallit eivät ole sieltä luotettavimmasta päästä. Joudut siis pitämään peukkuja pystyssä sen puolesta, ettei siniset toimintasavut karkaa ja sitä kautta myös jonkun muun komponentin elämänliekki sammu.

Share This Page