Hei, aion päivitellä konettani uusia pelejä varten. Nykyisessä koneessa on prosessorina AMD Phenom 965, emolevynä AM3+ kantainen ASUS M5A97 (se ensimmäinen versio), ja näytönohjaimena HD 7870. Poweri XFX 550W, kovalevy 500Gb. Alunperin ajattelin ostaa jonkun FX-prossun ja uuden näyttiksen mutta kun huomasin että JOKAINEN FX-prossu tarvitsisi BIOS_Flashauksen jotta toimisi. Kysyn siis, miten voi olla mahdollista että AM3+ kantainen (= FX prossujen kanta) emolevy tarvitsee BIOS_Flashauksen jokaiseen FX-prosessoriin. Ja koska BIOS_Flashauksista minulla on huonoja kokemuksia, ajattelin mennä Intelillä, mutta koska uusissa konsoleissa on AMD:hen pohjautuvat piirit, kysynkin, kuinka ison hyödyn se antaa tai ei anna PC:lle jossa on AMD:ta? Murossa tätä kysyin mutta vastaukset oli meininkiä "Ota Intel, 10000x parempi" ilman mitään perusteluja tms. Kiitoksia vastauksista!
Mietitääs. Emo julkastiin ennen ku prossut julkastiin? Mitä uusia pelejä varten oot päivittämässä konetta? Toi prossu riittää kaikille peleille jotka on tehty nykysille konsoleille. Harkittisin päivitystä aikasintaan loppuvuodesta.
Totakin on myös täällä tiettyjen henkilöiden toimesta, joten ei mennä siihen. Sen keskustelu on tuolla, kitisijät voi mennä sinne: http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-121/satasen_prossut-ja_yleinen_amd_intel-ketju-924609/ Asiaan.. Jos siltä tuntuu, niin pystyt myös vaihtamaan koko emon päivityksen yhteydessä. Tosin, hintaa kertyy äkkiä, ja en nyt tiedä onko fiksua sijoittaa 250 euroa että saadaan FX-8320 tilalle. Toi sun emos ei kuitenkaan ole susipaska, joten parhaimmillaan selviit vaan FX-6300:n hankkimisella jolloin rahaa ei mee ku päälle satasen. Vissiin vieläkin joku vois vanhasta prossustas maksaa sen 50e Kyl mä menisin flässäyksellä jos se sitä vaatii. Sekin tekniikka on parantunut jonkun verran.
Kiitoksia vastauksista, päädyin siihen että flashaan BIOS:n ja ostan FX-8320 ja siihen jonkun näyttiksen. Mietityttää että millonkohan HD 9000/8000 sarja julkaistaan? Koska en HD 7870:aa ole päivittämässä samassa sarjassa parempaan. Jos HD9000/8000 sarja julkastaan joskus kaukaisessa tulevaisuudessa, olen ajatellut GTX 770:aa, mutta tarvitsisiko prossua kellottaa tätä näyttistä varten? Ja jos tarvii kuinka hyvät kellotus ominaisuudet tässä minun emolevyssäni olisi? Prossucoolerina löytyy Scythe Mugen 3.
Ei kannata, ei ja ei. Sun kohdallas, vois fiksuinta odottaa HD9000 sarjaa: http://www.gamefront.com/amd-radeon-hd9000-october-2013/ Toi 7870 on sen verta tehokas vielä, että sillä pelaa aika hyvin ellei ole PFS friikki. FX-8320 pärjää mainiosti sen kanssa. Toi sun emolevys ei ole paras valinta kellotukseen, ehkä jotain lieviä kellotuksia korkeintaan.