Budjetti?: Max. 1000€ Kuuluuko käyttöjärjestelmä budjettiin?: Ei Haluatko koneen valmiiksi kasattuna?: Ei Haluatko koneen käyttöjärjestelmä/ajurit valmiiksi asennettuna?: Ei Ylikellotatko prosessoria?: Ehkä Kotelon koko: ATX Onko kotelon värillä väliä?: Ei Onko kotelon ulkomuodolla väliä?: Ei (Jotain yksinkertaista, mikä kestäisi pitkään) Onko tietokoneen hiljaisuudella väliä?: Ei Tarvitsetko langatonta verkkoyhteyttä?: Ei Onko Saksasta/ulkomailta tilaaminen mahdollista?: Ei Tarvitsetko DVD- tai Blu-Ray -asemaa?: Löytyy vanhasta Haluatko koneeseen SSD:n?: Kyllä Koneen käyttötarkoitus: Pelaaminen(Diablo, HOTS, myös uusia pelejä sitä mukaa kun tulee)/kevyt ohjelmointi Kuuluvatko näyttö, äänentoistojärjestelmä, näppäimistö tai hiiri budjettiin?: Ei Onko joitain komponetteja jo valmiiksi?: Allekirjoituksesta löytyy suurin osa osista. Ainut mitä itse ajattelin että olisi järkevintä säästää olisi näyttis ja kovo, ehkä myös muistit. Kaikki muu menisi vaihtoon. Muita vaatimuksia/kysymyksiä: Ei väliä vaikka tilaa osia sieltä sun täältä, kuha suomesta tulee.
Kovo on ajalta kun koneen ostin eli about 3-3.5 vuotta vanha. Tehoista en osaa suuremin sanoa. Joskus tulee FPS droppia(voi johtua ihan pelin optimoinnistakin) mutta lähinnä päivitystä olen miettinyt koska kone rupeaa olemaan jo aika vanha. Ainut asia minkä aiemmin olen päivittänyt on juuri tuo näyttis. Kone myös yleisesti hidastunut jonkin verran johon ajattelin juuri SSD:tä. Asennan sille suoraan sitten Windows 10:n. Myös RAMin määrän lisäyksestä ei kai olisi haittaa koska tuntuu olevan pienenä pullonkaulana joissain peleissä.
Mitäs jos eka hommaat prossulle kunnon coolerin (ellei oo jo), ylikellotat prossua, hommaat SSD:n ja lisäät muistia? Rahaa palaa ehkä 200 euroo. Kellotettuna toi prossu menee tolla näyttiksellä ihan OK. Tonnin sijotus ei tarjoo kovin hyvää vastinetta rahalle.
Ok, no pitää pistää muistit ja ssd tulemaan, prossulle oon hommannu aikoinaan muistaakseni erillisen coolerin, jonka pitäis olla ihan käypä. Kiitokset vastauksista