MO! Olen vaihtamassa pois Applen tuotteista takas windows maailmaan monen vuioden jälkeen ja onhan se kehittynyt. Olen etsimässä mahdolliseman hyvää koti konetta jossa ykkös vaatimus tullut mukaan mac:in puolesta se akku kesto joka pitää olla hyvä. Toisena vaatimuksena että kone kestäis se 5 vuotta ja sen ajan ohjelmat. Pelamiinen on siirtynyt konsoli puolelle että näytönohjainmella ei ole isompaa vaatimusta. Ohjelmina käytän työnpuolesta Autocad ja harrastus puolesta Photoshop. Autocad ei osaa käyttää näytönohjainta kuitenkaa.. No ainoana vaihtoehtone mitä tämmönen tuleva käyttäjä on löytänyt on: http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...imelineX-5830TG-15-6-Intel-Core-i5-2430M-8-GB Siinä on nyt 2ydin prossu ja luulo on etät 4ydin olis tarpeen jo 2-3 vuoden päästä mutta se on vain luulo. Haluisin muita vaihtoehtoja tai ehkä hyväksynnän omaan löytöön ja tietenkin etät onko muita kauppoja mistä kannattais etsiä kun perus kodinkoneliikkeet tai verkkokauppa.com? Ja vielä näytön sais olla 15-16" välillä
Acerin koneet ovat melko kuumia näin yleisesti, eli ei välttämättä pitkäikäisin vaihtoehto. Asus Tässä olisi tehokkaammalla prossulla. Muistia voi lisätä 8g asti, jos loppuu ja sen lisääminen on helppoa. Tämä on vain yksi hyvä vaihtoehto, voi löytyä parempia tarjouksia. Tästä hinta luokasta ei ole tullut konetta vastaan, jossa olisi oikeasti hyvä akku. Eli ehdotan ostamaan toisen akun kaveriksi, ei tarvitse olla aito. Liike on Jimm Pc Store Muita liikkeitä mistä kannattaa etsiä: LapTech Systema Store CDON.COM Tässä olisi alkuun.
Joo asus:ta olen katsonut, siinä on ero acerin tehokkaampi prossu ja pienempi akku. Tai lähinna katoin tätä http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...53SV-15-6-FHD-i7-2630QM-GT540M-4GB-500G-7HP64 Jossa on vähän pienempi muisti näytönohjaimessa mutta fullhd näyttö mitä sillä nyt tekee 15"6 näytöllä. sekin antaa vähän enemmän surffailuaikaa. Alan kuitenkin ymmärtää nyt että työnteossa sen kuitenkin pitää olla kiinni johdossa. Muuten kovempi prossu jolla on 5200mAh vastaan pienempi prossu jossa on 6000mAh. Ehkä teen virheen katsomalla specsejä liikaa. Ja tiedän että halun mahdottoman, ilmaisen koneen joka on maailman paras
540M on sen verran keskinkertainen ohjain että 2 GB tuntuu liioittelulta. Ja akkukesto näillä tehoilla vs. kyseiset akut on aika vaatimatonta - yli 2 tuntia tekee tiukkaa. Mutta prosessori on hyvä.