Joo on se nyt muka vaikeetaa, ku oon koko päivän yrittäny saaha toimimaa ja ettiny tietoa, mutta en oo saanu. Eli joo kannettavasta menee modeemiin rj-45 piuha. ja pääkoneesta samahomma. Kummassakin toimii netti mutta en tajua tota miten saan siirreltä tiedostoja koneelta toiselle. oon laittanu jaettuihin kansioihin kummaltakin koneelta jotaki ja laittanut saman työryhmän. kumpaankin koneeseen oon tehny: määritä kotiverkko kotiin tai yritykseen asennus jutskan. mitä mun vielä pitäs tehä? oonko tehny jotaki väärin? vähä sekava kirjotus, mutta koittakaa saaha selvää Tarviiko sitä vikaa kohtaa tehä missä pitää tehä joku asennuslevy, kun kummassakin on xp? Ja pitäisikö ne nyt edes näkyä tuola jaetussa kansiossa ne toisen tiedostot vai missä?
Verkkoyhteydet -> yhteysominaisuudet -> Asenna -> Protokolla -> NWLink IPX/SPX/NetBIOS Windowsin omasta verkonmääritys hommasta ei oikeastaan ole mitään hyötyä. tiedostot eivät itsestään mene jaetut kansioon. joko laitat jonkun oman kansion jakoon tai siirrät jaettavat tiedostot johonkin kansioon, joka on jaossa. toisen koneen jaettuihin tiedostoihin pääseee helpoiten käsiksi menemällä oma tietokone kansioon ja kirjoittamalla osoitekenttään \\kone ja kone on siis toisen koneen nimi.
Windowsin palomuuri on hyvä ottaa pois päältä. Tuossa verkon luonnissa windowsin palomuuri menee oletuksena päälle.
Helpoimmalla siinä pääsee ottamalla palomuurin pois jos vain lanittaa. Ei me ainakaa mitää nettiä laneissa tarvita, joten pistetty kii vaa motukat ja muurit nii löyty yhteys toisiinkin koneisiin helposti.
Mä olen ainakin itse laittanu melkein kuten oheisessa (http://www.laitetekniikka.com/laitteet/verkko/adslverkkoxp.htm) ja hyvin on pelittänyt...
Mulla vähän samaa "ongelmaa" kun ketjun aloittajalla eli hommasin Telewellin motukan ja 2 kpl XP koneita kiinni ja molemmat toimii netissä ok eri aikaan jne. Mutta jakoa pitäisi saada tehtyä. Tätä lukiessani pitääkin siis kysyä että ZoneAlarm pois päältä? Entäs miten toimii tässä Telewellin oma palomuuri? Ei vissiin häiritse toimia?
Jos koneessa on toimiva internetyhteys, niin palomuurin pitää aina olla päällä. Netbios käyttää portteja 137,138 ja 139, joten jos lähiverkko ei toimi niin katso ettei palomuurit estä likennettä näistä porteista kokonaan.