Koneiden välinen verkko

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by 6630nokia, Apr 19, 2010.

  1. 6630nokia

    6630nokia Regular member

    Joined:
    Sep 18, 2007
    Messages:
    219
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Mitenkä onnistuu kahden tietokoneen yhdistäminen toisiinsa? Verkkokaapelilla vaan koneet kiinni toisiin, niin jotain löytyy. Sain kyllä näkymään Vistassa verkko ja jakamiskeskuksessa Xp:n, mutta kun yritin yhdistää siihen, niin piti laittaa joku koneen nimi ja salasana. Ja mielestäni laitoin siihen oikeat, mutta en siltikään päässyt selaamaan toista konetta.

    Tarkoitus olisi että voisi pelata tietokoneilla jotakin peliä toista vastaan. Ainakin Flatout 2 onnistui, mutta esim. Need for Speed Underground 2 ei. Valitti jotakin EA:n palvelusta. Ja haluaisin tämän toimimaan ilman, että tarvitsee "oikeaa" nettiyhteyttä.
     
  2. n4wh

    n4wh Member

    Joined:
    Sep 26, 2009
    Messages:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Reitittimeen molemmat samaan sisäverkkoon nii pitäis toimii.
     
    Last edited: Apr 19, 2010
  3. 6630nokia

    6630nokia Regular member

    Joined:
    Sep 18, 2007
    Messages:
    219
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Eli ei onnistu pelkällä verkkojohdolla? Jos sillä yhdistää koneet toisiinsa?
    Kyllä siihen ainakin joku lähiverkko tulee...
     
  4. n4wh

    n4wh Member

    Joined:
    Sep 26, 2009
    Messages:
    21
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Joo siis koskaan en ole koneesta koneesen laittanut, mutta itse käyttäisin lähiverkkoa, koska samalla molemmat koneet pääsevät internettiin ja samaan lähiverkkoon saa monta eri konetta.
     
  5. jisola

    jisola Member

    Joined:
    May 26, 2007
    Messages:
    45
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Kyllä se onnistuu pelkällä verkkojohdolla, gigasilla korteilla pitäs olla ihan sama onko ristiinkytketty vai suora piuha, jos jommassa kummassa hitaampi verkkokortti niin pitää olla ristiinkytketty johto.

    Mulla ainakin pääsi win 2k koneelle vista/7 koneelta kirjautumaan, kun mulla ei ollu mitää salasanoja 2k:ssa, et käyttäjäksi järjestelmänvalvoja ja salasana tyhjäksi. Nykysellään tossa 2k koneessa on xp ja se ei kysele mitään kun mulla on xp:ssä vain yksi käyttäjätili ilman salasanaa ja otan yhteyden ip:llä enkä verkkonimellä.

    Ja intternettiin mennään sit wlanilla kummaltakin koneelta...
     

Share This Page