toivottavasti tulee oikeelle palstalle... Konetta ei voi siis sammuttaa normaalisti. Kun yritän sammuttaa, se jää siihen "Windows sammutetaan" -kohtaan, mutta ei kuitenkaan sammuta. Lisäksi Windows ei enää tunne Zone Alarmia palomuurinaan, mutta minusta se toimii. Äänet lakkas kanssa kuulumasta (eli pitäis asentaa ajuri uusiks) ja live mese ei toimi. No yritin sitten palata muutama päivää taaksepäin olevaan palautuspisteeseen (f8-> vikasietotila -> palautuspiste neljä päivää sitten), mutta ei auttanut. Yritin ensin vain asentaa live messengeriä uudestaan. Näyttöön tulee ikkuna: tuntematon olio ja jonku koodi. Tästä huolimatta pystyin asentamaan sen uudestaan, mutta ei auttanut. Nuo molemmat virheet olisivat mielestäni (?) voineet johtua siitä, että en saa konetta uudelleen käynnistettyä. Sanokaa olenko ihan väärässä ja kertokaa nyt ihmeessä mitä tässä pitäisi tehdä. Kiitos.
Koneella voi olla kakkaa ( viruksia ). Kannattaa ihan alkuun lataa HjT ohjelma, '' Do System scan and save logfile '' siitä klikkaat ja sitten siitä tekstistä kopioit kaiken tekstin tonne Virus Logit palstalle ja katsot jos joku vastaa
Ei hyvänen aika tilanne on pahentunut huomattavasti. Yritettyäni edellä mainittua yritin viellä sitä, että korjaisin xp:n virheet. Laitoin asennuslevyn sisään ja ajattelin (tyhmä kun olen), että se windowsin asennus kohta olisi varmaan oikea myös virheen korjauksiin ja niinpä minulla nyt on sellanen pikku ongelma, että en pääse vanhaan windowsiin enkä pääse uuteen, enkä saa vanhaa poistettua tai toista asennattua päälle. Olen jumittunut tänne. Saako täältä jotenkin vaan poistettua kaikki käyttöjärjestelmät ja asennuttua uuden tilalle. Kun en pääse mihinkään muualle, kun tuohon f8 painamalla tai sitten painamalla del f2. Yritin vikasieto tilaa ja vaikka, mitä mutta mikään ei toimi ja olen yrittänyt asentaa sitä uudelleen ja korjata vanhaa, mutta en tiedä mikä o järjestlemän valvojan salasana tai mistä voin saada sen... Tulipa nyt purettua kaikki tänne... pliis, pliis auttakaa.. kaikki ideat otetaan vastaan kiitollisina!
No niin kiitos tuosta linkistä, mutta minä taidan tarvita nyt opastusta oikein kädestä pitäen eli.. olen tähän asti päässyt tähän vaiheeseen: Microsoft Windows XP:n palautuskonsoli. blä bläb blä... 1: C:\Windows Mihin Windowsin asennukseen haluat kirjautua? Peruuta painamalla ENTER. 1 Kirjoita järjestelmänvalvojan salasana: C:\WINDOWS> ja sitten tuo sama tulee uudestaan.. eli ymmärtääkseni tähän väliin pitäisi jotain koodia tunkea, olenko oikeassa? Ja mitä koodia siihen pitäisi laittaa?
joo olen tyhmä, ei näin, ei näin... Eli kaikelle löytyy selitys ja asioiden on tapana ratketa itsekseen, kun ne jättää hautumaan. Ja loppujen lopuksi tietokoneet (vaikka ne ehkä pyörittävätkin koko maailman kaikkeutta meidän näkövinkkelistämme ) ovat vain ihmisen keksimiä koneita - ei enempää. Nämä sanat jätän teille taisteltuani pisimmän ja tähän asti tuskallisimman taisteluni tietokoneen kanssa. Toivon (toiveajattelua ), että en enää ikinä palaa pisteeseen, jossa olin. Kiitos, että jaksoitte vaivautua! ja anteeksi kaikille, joille hölmöilyni tuottavat pään vaivaa
Jos nyt kuitenkin menet tuon linkin mukaan ja teet mitä siellä sanotaan ja sanot sitten mitä tapahtuu, teet kaiken niin pitkälle kun voit ja kerrot mihin tyssää
MyEmy, älä muokkaa koko otsikkoa pois jos ongelma ratkeaa vaan lisää siihen *ratkaistu* tms. jotta haku löytäisi kuitenkin apua etsiville vastaukseksi ketjun