Elikkäs, olen ostamassa perheelleni halpaa konetta peruskäyttöön ja hieman pelikäyttöönkin. Pelikäyttö minun kohdalla tarkoittaa mm. CSS, BF ja tuommoisia vanhoja pelejä. Haluan siis merkkikoneen, koska vanhempani sanovat, että se on oltava merkkikone. Ja ei ole innostusta lähteä tilailemaankaan. Mutta minulla on 3 vaihtoehtoa mitä olen katsellut: 1.) Tämä 2.) Tämä 3.) Tämä Mitäs mieltä olette? Ja tämmöistä näyttöä olen suunnitellut: Näyttö
Ihan näin amatöörin näkökulmasta.. Kallistuisin itse 1/2 puolelle..tuosta 3. koneesta en tiedä onko 3-ytimisellä koneella tulevaisuuden kannalta valoa tunnelin päässä Vanhojahan nuo näytönohjaimet ovat mutta niimpä ovat pelitkin ja taitaapi olla enemmän prossuriippuvaisia kuin näyttis - korjatkaa viisaammat jos (tiedostan olevani) väärässä. En kyllä oikein muuta osaa sanoa..markettikoneista on paha lähteä arpomaan miten ne oikeasti suoriutuu mutta itse ottaisin 2. Kasaamalla itse kyllä saisi tehoja lisää + enemmän 'jemmarahaa' mutta jos on aivan pakko merkkiä ostaa, mikäs siinä.
Ykkösessä paras näytönohjain, harmi vaan että et voi kellottaa tuota prosessoria, joka on erittäin kellottuvaa tyyppiä. Kakkosessa melko tehokas prosessori, mutta taas sääli sinänsä ettei sitä voi kellottaa. Näytönohjain aika luuska suoraan sanottuna. Kolmosessa AMD:n ykkös-Phenomi, jotka ovat vissiin melko vähälle arvolle jääneitä prosessoreja. Näytönohjain taitaa olla täyttä kuraa. Kakkosen puoleen kääntyisin minäkin, jos noista on pakko valita. Tämöisiä ajatuksia tällä kertaa...
Jimm's sivuiltaha saa 500e Jimm's Basic Gamer 4830, joka veis noi kaikki. Mutta se ei nyt mikää merkkikone ole. Voikohan noita kellottaa? Tos on viel linkki jos katot http://www.jimmspc.fi/tuote/JIMM-BG-4830?t=false . Jos noista pitäs valita niin myös 2. kannalle kallistutaan juuri tuon prosessorin takia.
Toi Jimm's:n kone on osista kasattaessa joku 400€ kone et kaikki voi miettiä et kannattaako. Mutta jokaisen omat rahathan on kyseessä =P
Kiitos vastauksista. Eli 2 näyttäisi noista olevan paras, ainakin teidän mielestä. Voitte ehdotella myös samanlaisia merkkikoneita (max 500€). EDIT: Ainiin juu, kertokaas miten esim CSS pyörii noilla koneilla? Millä grafiikoilla? EDIT2: Nyt tulikin huomattua yksi ihan mukava kone: Linkki
Ottaisin ehkä tuon vaihtoehdon 2 mutta kai tuo viimeisin lisäyksesi on ihan hyvä kone. En kyllä tiedä näistä asioista kovin paljoa mutta sanoisin että 2 on paras.
Sanokaas tästä koneesta (linkki), millä graffoilla pyörii CSS ja että minkälainen on verrattuna tuohon 2. koneeseen!
minulla on paljon parempi kone kun nuo ja silti fps alle 100 yleensä... Suosittelen kasaamista tai ostamista jimmspc-storesta valmiin koneen.
2. kone. Hyvällä säkällä pääsee sinne 100 tai yli, mutta ite petyin aika pahasti tähän pakettikoneeseen... Eikä edes 200€ näytönohjain vaikuttanut asiaan(toimii jotku uutuuspelit medium graffoilla) muttei css ole kuin joku 50-100fps. Ei ollu varaa rakentaa kun kuukausimaksulla piti saada... Kaitpa tuolla pelaa, paha mennä sanomaan kun en omista tuota konetta.
Eli ostan varmaan tuon 2.koneen. Onkohan paljonkin tehokkaampi/parempi, kuin tämä minun vanha kone: Acer Aspire 5520, AMD Athlon Dual Core processor 64x2 TK-57 1.9GHz, Nvidia GeForce 7000 Turbocache, 4gb DDR2 ja tämä siis kannettava. Tällä pelailen low/medium asetuksilla ja reso taitaa olla 1280x780 (joku tollanen). Eli meneekö high-graffoilla?
Niin, vielä yksi juttu. Onko tuo 2. koneen näytönohjain minkätasoinen, kun verrataan tähän nykyiseen Nvidia GeForce 7000:n.
Luultavasti yhtä surkeita molemmat. Saat liikkeessä kasattuun koneeseen aivan samanlaisen takuun kuin pakettikoneeseen, jos vanhempiesi negatiivinen suhtauminen kasattuun koneeseen johtuu siitä syystä. Itseasissa 500e saa jo loistavan koneen. Itse en menisi työntämään 500e tuollaiseen romuun, jota kaiken lisäksi on vaikea päivitellä tulevaisuudessa...