Konetta hankkimassa

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Topi1000, May 12, 2009.

1. Topi1000

Topi1000 Member

Trophy Points:
    16
    Elikkäs, olen ostamassa perheelleni halpaa konetta peruskäyttöön ja hieman pelikäyttöönkin. Pelikäyttö minun kohdalla tarkoittaa mm. CSS, BF ja tuommoisia vanhoja pelejä. Haluan siis merkkikoneen, koska vanhempani sanovat, että se on oltava merkkikone. Ja ei ole innostusta lähteä tilailemaankaan. :) Mutta minulla on 3 vaihtoehtoa mitä olen katsellut:

1.) Tämä

2.) Tämä

3.) Tämä

Mitäs mieltä olette?

Ja tämmöistä näyttöä olen suunnitellut: Näyttö

2. QicCa

QicCa Regular member

Trophy Points:
    26
    Ihan näin amatöörin näkökulmasta..

Kallistuisin itse 1/2 puolelle..tuosta 3. koneesta en tiedä onko 3-ytimisellä koneella tulevaisuuden kannalta valoa tunnelin päässä :D
    Vanhojahan nuo näytönohjaimet ovat mutta niimpä ovat pelitkin ja taitaapi olla enemmän prossuriippuvaisia kuin näyttis - korjatkaa viisaammat jos (tiedostan olevani) väärässä.

En kyllä oikein muuta osaa sanoa..markettikoneista on paha lähteä arpomaan miten ne oikeasti suoriutuu mutta itse ottaisin 2.

Kasaamalla itse kyllä saisi tehoja lisää + enemmän 'jemmarahaa' mutta jos on aivan pakko merkkiä ostaa, mikäs siinä.

Last edited: May 12, 2009
  3. aahola

aahola Regular member

Trophy Points:
    26
    Ykkösessä paras näytönohjain, harmi vaan että et voi kellottaa tuota prosessoria, joka on erittäin kellottuvaa tyyppiä.

Kakkosessa melko tehokas prosessori, mutta taas sääli sinänsä ettei sitä voi kellottaa. Näytönohjain aika luuska suoraan sanottuna.

Kolmosessa AMD:n ykkös-Phenomi, jotka ovat vissiin melko vähälle arvolle jääneitä prosessoreja. Näytönohjain taitaa olla täyttä kuraa.

Kakkosen puoleen kääntyisin minäkin, jos noista on pakko valita.

Tämöisiä ajatuksia tällä kertaa...

4. kisum10

kisum10 Regular member

Trophy Points:
    26
    Jimm's sivuiltaha saa 500e Jimm's Basic Gamer 4830, joka veis noi kaikki. Mutta se ei nyt mikää merkkikone ole. Voikohan noita kellottaa?
    Tos on viel linkki jos katot http://www.jimmspc.fi/tuote/JIMM-BG-4830?t=false .

Jos noista pitäs valita niin myös 2. kannalle kallistutaan juuri tuon prosessorin takia.

5. Saku87

Saku87 Member

Trophy Points:
    18
    Toi Jimm's:n kone on osista kasattaessa joku 400€ kone et kaikki voi miettiä et kannattaako. Mutta jokaisen omat rahathan on kyseessä =P

6. Topi1000

Topi1000 Member

Trophy Points:
    16
    Kiitos vastauksista. Eli 2 näyttäisi noista olevan paras, ainakin teidän mielestä. Voitte ehdotella myös samanlaisia merkkikoneita (max 500€).

EDIT: Ainiin juu, kertokaas miten esim CSS pyörii noilla koneilla? Millä grafiikoilla?

EDIT2: Nyt tulikin huomattua yksi ihan mukava kone: Linkki

Last edited: May 13, 2009
  7. CsGh

CsGh Member

Trophy Points:
    11
    Ottaisin ehkä tuon vaihtoehdon 2 mutta kai tuo viimeisin lisäyksesi on ihan hyvä kone. En kyllä tiedä näistä asioista kovin paljoa mutta sanoisin että 2 on paras.

8. Topi1000

Topi1000 Member

Trophy Points:
    16
    Sanokaas tästä koneesta (linkki), millä graffoilla pyörii CSS ja että minkälainen on verrattuna tuohon 2. koneeseen!

9. Terzzi

Terzzi Regular member

Trophy Points:
    26
    minulla on paljon parempi kone kun nuo ja silti fps alle 100 yleensä... Suosittelen kasaamista tai ostamista jimmspc-storesta valmiin koneen.

10. Topi1000

Topi1000 Member

Trophy Points:
    16
    Selvä juttu. Mutta halusin kuulla tuosta koneesta. :)

11. Terzzi

Terzzi Regular member

Trophy Points:
    26
    50-60fps, alle 30fps esim. de_pori:ssa jos pelaat publalla jossa on noin 20 pelaajaa kaikkiaan

12. Topi1000

Topi1000 Member

Trophy Points:
    16
    Okei. Kerro vielä, että kumpi on parempi tuo 2. kone vai tuo mistä me puhumme.

13. Terzzi

Terzzi Regular member

Trophy Points:
    26
    2. kone. Hyvällä säkällä pääsee sinne 100 tai yli, mutta ite petyin aika pahasti tähän pakettikoneeseen... Eikä edes 200€ näytönohjain vaikuttanut asiaan(toimii jotku uutuuspelit medium graffoilla) muttei css ole kuin joku 50-100fps. Ei ollu varaa rakentaa kun kuukausimaksulla piti saada... Kaitpa tuolla pelaa, paha mennä sanomaan kun en omista tuota konetta.

14. Topi1000

Topi1000 Member

Trophy Points:
    16
    Eli ostan varmaan tuon 2.koneen. Onkohan paljonkin tehokkaampi/parempi, kuin tämä minun vanha kone: Acer Aspire 5520, AMD Athlon Dual Core processor 64x2 TK-57 1.9GHz, Nvidia GeForce 7000 Turbocache, 4gb DDR2 ja tämä siis kannettava. Tällä pelailen low/medium asetuksilla ja reso taitaa olla 1280x780 (joku tollanen). Eli meneekö high-graffoilla?

15. Terzzi

Terzzi Regular member

Trophy Points:
    26
    en tiiä mut kyl ton koneen yli pitäisi :D

16. Topi1000

Topi1000 Member

Trophy Points:
    16
    Niin, vielä yksi juttu. Onko tuo 2. koneen näytönohjain minkätasoinen, kun verrataan tähän nykyiseen Nvidia GeForce 7000:n.

17. jarkko.83

jarkko.83 Regular member

Trophy Points:
    26
    Luultavasti yhtä surkeita molemmat. Saat liikkeessä kasattuun koneeseen aivan samanlaisen takuun kuin pakettikoneeseen, jos vanhempiesi negatiivinen suhtauminen kasattuun koneeseen johtuu siitä syystä. Itseasissa 500e saa jo loistavan koneen. Itse en menisi työntämään 500e tuollaiseen romuun, jota kaiken lisäksi on vaikea päivitellä tulevaisuudessa...

Share This Page