Konetta hankkimassa

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Funguz, Jul 20, 2010.

1. Funguz

Funguz Member

Trophy Points:
    11
    Täysin uutta konetta olen nyt hankkimassa ja tässä olisi ideaalinen ratkaisu ongelmaani: http://www.jimmspc.fi/tuote/SF3D-SILVER-FL?t=false .
    Mitä mieltä olette tuosta paketista(PC siis tulee Peli käyttöön lähinnä)? Olisiko jotain mitä pitäisi muuttaa? Hinta raja menee itsellä siinä 2000 e paikkeilla.

Ajattelin myös kysyä, että miten piratismi vaikuttaa PC "alaan" tällä hetkell (Pelit, ohjelmat yms) Kannattaako koneeseen nyt satsata? Tuleeko piratismi koskaan loppumaan kunnolla? Onko nykyisen piratismin jättämät arvet niin pahat, että PC puoli ei tule koskaan toipumaan?

2. BPVest

BPVest Senior member

Trophy Points:
    173
    Ylihinnoteltu paketti. 5850 Crossfiressa en näe mitään järkeä. Iteki voit kellottaa prossua jos siitä on kii.

Ei tosiaan ideaalinen ratkasu.

3. PC_Markus

PC_Markus Regular member

Trophy Points:
    26

Siinä. Luultavasti riittää 850w corsairin hx? Vai tartteeko jo 1000w? Kyl sekin budjettiin mahtuu rennosti :) Ja toihan nyt aika varmasti kellottuu 4 ghz asti. Moni 6 ytiminen phenomi meinaan tekee niin. Viisaammat vois rakentaa intelinkin puolelta paketin, mut ei tosta mun mielestä kyl enää tehokkaampaa tartte, eikä inteliltä nyt niin helposti löydykkään, koska sielhän tais olla vaan 4 ytimisiä :)

Edit:Unohdin ssd. Eli senkin varmaan saa hintaan mukaan, vois varmaan ottaa ton erikoisjäähyn näyttiksestä pois? En tiä paljon toi 5970 sitten sitä lämpöö tuottaa et tarviiko muka lisäjäähyn?

Last edited: Jul 20, 2010
  4. jarsaman

jarsaman Regular member

Trophy Points:
    46
    Markuksen paketti on mielestäni paljon järkevämpi. Tuo 850 wattinen Corsair riittää vaikka mihin. Tuota Artic Coolingin näytönohjaincooleria ei mielestäni tarvita.

Tuossa Jimmyn paketissa ei ole kauheasti järkeä, vaikka Petri "SF3D" Korhonen olisikin sen suunnitellut. Jos Korhoselta suoraan kysyisi, tuskin hän rehellisin mielin voisi suositella tuota pakettia tuohon hintaan.

Minulla ei ole tosin mitään hajua, kuka tämä Petri "SF3D" Korhonen on, mutta Markus osaa mielestäni suunnitella parempia koneita.

5. _Pekkis_

_Pekkis_ Regular member

Trophy Points:
    26
    Mitä nyt olen murosta lukenut niin toi "S" sarjan flekti ei ole niin hyvä kuin "P".. Ja kokonaisuutena toi noctua on ylihinnoiteltu. Mutta kokoonpano on kyllä ihan hyvä, itse en kotelosta oikein pidä, eli sen voit vaihtaa jos haluut. Mutta eihän tollanen kone kyllä mulle tulekkaan..

6. Funguz

Funguz Member

Trophy Points:
    11
    Kiitokset tästä :) Hinta näyttäisi olevan hyvä ja kun hieman otin osista selvää, vaikuttavat nekin sopivilta minun tarpeisiin.

7. Funguz

Funguz Member

Trophy Points:
    11
  8. Funguz

Funguz Member

Trophy Points:
    11

Huomasin juuri, että näissä kummassakin on toimitusaika 2-4vk joka on aika paljon siihen nähden, että minulla ei atm ole PC:tä ollenkaan käytössä (Siis mahd pian pitäisi saada).

9. PC_Markus

PC_Markus Regular member

Trophy Points:
    26
    Huoh, eli pitäs laittaa heikompaa osaa ja kalliimpaa tehoihinsa nähden vaan että saisit nopeemmin? No, mä en siihen jaksa ryhtyä, mä en oikeesti halua ikinä tehä toimitusaikojen mukaan, se menee munmielestä vaan liian typeräks.

Edit: Ja munmielestä noilla näyttiksillä ei oo eroo, luultavasti molemmissa on x2 256 bit.

Ps:
    Kiitos, tuntuu kyl välil mukavalta kun joku vähän ees kehuu :)

10. jarsaman

jarsaman Regular member

Trophy Points:
    46
  11. PC_Markus

PC_Markus Regular member

Trophy Points:
    26
    Niin, 50e kalliimpi toi, ja onko muut osat muka siinä pienesä toimitusajasa? Ja sapphirelta oli kyl halvempi varmaan 3-7 päivän toimitusajal.

12. jarsaman

jarsaman Regular member

Trophy Points:
    46
    Kiire tietysti vähän maksaa ja on se silti järkevämpi vaihtoehto kuin tuo Petri "SF3D" Korhosen vaihtoehto. Tuo Jimmyn 2-4 viikkoa tahtoo tarkoittaa samaa kuin hama tulevaisuus.

13. Funguz

Funguz Member

Trophy Points:
    11
    Huomasin juuri, että 2x2GB, DDR3, 2000Mhz, CL9 ei löydy varastosta ja toimitus on myös 2-4vk toimitusaika. Löytyisikö mitään vastaavaa tuotetta joka olisi tarjolla vähän paremmin? itse yritin katsoa mutta vastaavilla speccseillä ei löydy.

14. jarsaman

jarsaman Regular member

Trophy Points:
    46
    Last edited: Jul 21, 2010
  15. Funguz

Funguz Member

Trophy Points:
    11
  16. jarsaman

jarsaman Regular member

Trophy Points:
    46
    Hyvä valinta kun budjetti ei toimi rajoittavana tekijänä. Kokoatko koneen itse, vain annatko kaupan koota sen?

17. PC_Markus

PC_Markus Regular member

Trophy Points:
    26
    Heiii, ei munmielestä oo hyvä valinta!! Mihin tarttee 2000 mhz muisteja..?? 1600 mhz riittää aika varmasti kaikkeen ja noi 2000 mhz muistit oli vaan hinnan takia. Eli 1600 mhz munmielestä tilalle, ne nopeimmilla latensseilla..

18. jarsaman

jarsaman Regular member

Trophy Points:
    46
    Ehkä ne nyt kannattaa ottaa tuon hintaiseen koneeseen. Ei ole kuitenkaan mikään bujettiluokan kone ja on ilmeisesti tarkoitus kellotella vielä kunnolla ... ainakin osista päätellen.

Lähtökohtana oli kuitenkin tämä kone
    http://www.jimmspc.fi/tuote/SF3D-SILVER-FL?t=false

19. PC_Markus

PC_Markus Regular member

Trophy Points:
    26
    No, totta.. Mutta silti, en maksais 25e turhasta. 1600 mhz ainakin mun tietääkseni riittää vähintään 4 ghz kelloihin.

20. jarsaman

jarsaman Regular member

Trophy Points:
    46
    Ja minulla ei ole valitettavasti varaa tuollaiseen parin tonnin koneeseen. Todennäköisesti 25€ ei ole tämän koneen hankkijalle hirveän suuri summa.

Nyt näkyy näitäkin muisteja taas saavan. Toimitusaika 1-4 päivää.
    http://www.jimmspc-store.fi/tuote/AX3U2000GB2G9-2G?t=false

Share This Page