Elikkä kuinka tehokasta konetta saisi käytetyistä osista, ja mistä käytettyjä osia saisi? ja osaisiko joku kasata jostain pakettia käytetyistä osista? itse en oikein itse osista tiedä miten ne sopivat yhteen ja näin, ja kone tulisi olla mahdollisimman tehokas jolla voisi pelata vähän parempiakin pelejä, kiitos avusta jo etukäteen.
Käytettyjä osia kannattaa katsella ainakin täältä, Murosta ja Huutonetistä. Muihin kysymyksiisi on mahdotonta antaa kattavaa vastausta. Käytettyjen osien kaupassa osat ja hinnat vaihtelevat valtavasti. Kärsivällisellä kyttäämisellä voi pystyä pienelläkin rahalla kasaamaan tehokkaan koneen, mutta toisaalta jos osista ja niiden hinnoista ei ole käsitystä voi käytetystä maksaa uudenkin koneen verran.
Melko paljon pyydetty että joku lähtisi käytettyjen osien myynti-ilmoituksista, joissa hintakilpailu elää, plaraamaan osa kerrallaan yhteensopivia ja sopuhintaisia osia jonkun toisen iloksi (kukaan täällä ei saa neuvomisesta palkkaa). Suosittelen joko komponentteihin perehtymistä itse jolloin et tarvitse niin paljon neuvoja muilta tai sitten ostat osat uutena tai käytettynä kokonaisen paketin. Niitä koskeviin kysymyksiin on huomattavasti helpompi antaa neuvoja.
Huuto.netistä tai muron myyntipalstalta metsästämään, mutta tosiaan, ei kyllä kukaan voi sulle alkaa käytetyistä osista konetta "kasaamaan". Hintahaitari on iso ja tavaraa menee ja tulee et kyllä ne pitää komponentit pitää yksitellen ostella. Jos käytetyistä osista jotensakin tehokasta konetta haluaa yrittää kasata, niin itse haalisin jostain AM3-emon ja siihen jonkun neliytimisen AMD Phenom2:sen ja loput komponentit siihen ympärille sitten.