terve Eli olen nyt vuoden säästänyt ja ajattelin kasata kovan pelikoneen. Tässä osa lista mitä on mielessä: Emo: Asus Rampage IV extreme -lga2011 - x79 Prosessori: Intel core i7-3930k Muisti: G.skill ripjaws x series (8x8GB) ddr3 sdram 1333 Näytönohjain: 3x EVGA gtx 580 ftw hydro copper 2 (3074GB) virtalähde: Rosewill lighting 1300w kiintolevy: western digital 2tb, 2x ocz vertex 3 60GB vesijäähdytys: exos 2.5 cooling system. Kertokaa mielipiteitä ja neuvoa jos jotkin osat eivät sovi yhteen? Mistä kannattaisi tilata? jimms:iltä katsoin ja on aikaste kalliita, amazon.com:ista katoin niin halpoja, mutta onkohan millaset tullit jos tilaa osat esim 3erässä, vai kannattaako tilata yhdessä kaikki? voisin ottaa vastaan halpoja komponentti sivustoja. kiitos etukäteen kaikille avustaneille
Prossu Core i5-2500K Emo z77 tai z68 piirisarjalla SSD 120 GB (1 tai 2) Muisti 2*8 GB korkeintaan Poweri vaihtoon En näe tossa kolmen GTX 580:n systeemissä järkee.
eihän siinä olekkaan oikeestaan järkeä.. ainankaan kauheen paljoo. olen haaveillu sellasest ja näyttääkin ihan hyvältä ni tuskin siinä mitää haittapuoliakaan on? paitsi hinta. eli muistii ei kannata laittaa tappiin? tosa emon tiedois vaa luki et maks. 64gb ja ajattelin ku rahaa olen säästäny hyvää koneseen et laittaa saman tie iha kunnolla.
Emolevy voi tukea keskusmuistia vaikka siihen 64 GT asti mutta jos sinulla on/ostat Windows 7 Home pre käyttiksen niin se tukee muistia maxsimissaan 16 GT asti, mikä on jo aivan riittävä. *( 8 GT muistia on jo riittävästi). Windows 7 versioilla on eroja.
Niin, kun GTX 680 ja Radeonilta 7970 kortteja löytyy niin miksi valitset vanhempaa tekniikkaa kun uudempaankin ois tarjolla ? *edit* Laskitko mukaan myös 23% arvonlisäveron jos tilaat EU:n ulkopuolelta ?
ok, kiitti neuvosta, enpä ollu ajatellu tota et windows tukee... saako tohon hd radeonin 7970 vesijäähy bloggia?
asiasta kolmanteen, miten tuo verotus mahtaa mennä jos tilaan firman nimissä? onko kellää tietoa/kokemusta.
Mihin tarvittet vesijäähdytystä? Kun kysyt tollasta, suosittelen unohtaan koko jutun. Vesijäähyt ei sovi alottelijoille.
Tossa hieman lämmöistä: http://www.hardocp.com/article/2012/01/25/asus_radeon_hd_7970_video_card_review/8 Toi full load saattaa hämätä, nimittäin kyseessä on Furmark tai muu "rasitusohjelma" jossa revitään kunnolla irti näyttiksestä. Kun taas pelit ei välttämättä nosta ihan noin korkeelle. Jos noi silti hämää, ja haluat välttämättä viileemmäks niin suosittelen tätä: http://www.jimms.fi/tuote/DCACO-V15G300-BL Tulee hyvää vesijäähyä halvemmaksi, ja aivan taatusti pudottaa lämpöjä vakiojäähyyn verrattuna. *edit* Ja pikkuvinkki, tavallinen vesiblokki ei ees riitä sille näyttikselle. Saat coren jäähdytettyä juu, mutta entäs muistit ? Taikka virransyöttö ? Joudut ostamaan aika kalliita järjestelmiä, että saat sen vedellä toimimaan. Hinta menee helposti satasen paremmalle puolelle. Sit kun katellaan tota mun ehdotusta joka sisältää kaiken tarvittavan, lienee päätös aika helppo. Joko perusmalli plus toi, taikka hommaat suoraan 7970 Asuksen DirectCU2 jäähyllä.