Eli tossa joku aika sitten olin päivittämässä konetta mutta saitte mun pään käännettyä että ei vielä kannata, otetaampa nyt uusiksi Budjetti: n. 600-800e Tarvitsetko kasauksen?: En, kasaan itse Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: En tarvitse, omistan jo win 7 Käyttötarkoitus: Pelaaminen / yleiskäyttö (haluan että pelit toimii täysillä grafiikka asetuksilla) Aiotko kellottaa?: Kyllä sittenkun tarvetta Mitä on jo valmiina?: -Windows 7 -Koppa -Kiintolevyt (ssd ja perus) -Muistit (Kingstonin hyper x ddr3 1600) -Poweri (corsair vx450w power supply) Riittääkö?? -DVD-asema -Prosessori cooleri (Ninja3) -äänikortti -Näyttö, näppis, hiiri yms. Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi): En tarvitse Koneen koko: ATX Muuta huomioitavaa: - Mulla on ollut tuo oc genie nykyisessä lankussa ja on kätevä ja helppo kun voi kellottaa painamalla vaan nappia.. eli en niin välitä manuaalisesti kellottaa (laiska). Toki jos yhtä hyvän lankun saa paljon halvemmalla, voin opetella kellottamaan ominpäin. Ajattelin päivittää siis emolevyn, prosessorin ja näytönohjaimen. Jos poweri pitää vaihtaa isompaan niin sitten myös se. Nämä osat on tällä hetkellä kiinni: - Intel Core i5 750, 2.66GHz, LGA1156, 8MB, Boxed - Radeon HD 6950, 2GB - P55-CD53, LGA1156, P55, DDR3, ATX - Corsair vx450w power Tavoitteena olisi pelata battlefield 4, täysillä grafiikoilla. Lisäksi world of warcraftia tulee hakattua ja etenkin 25 henkilön pelisisältöä pelatessa fps tippuu alle 20. Mietin tätä näytönohjaimeksi: http://www.systemastore.fi/product_info.php?products_id=95715 Prosessoriksi intel Kiitos avusta jo etukäteen! Edit: Saksasta tilaus onnistuu myös jos säästö on selkeä (yli 50e) vaikkakaan en puhu sanaakaan saksaa..
Vähän on huono aika tuolle päivitykselle koska just nyt on tulossa ATI;n uutta R-sarjaa , joka näyttää laadulta, teholta ja hinnalta hyvin mielenkiintoiselta. Mutta malleja ; emo, joka täyttää sinun lähtösi ; siihen kaveriksi prossu ; Poweri uusiksi ,jos menet yhdellä kortilla : jos taas mielessä on hiukankin korttien tuplaus niin heti iso PSU pohjaksi ; Tässä malli näistä uusista R9-korteista ; Näitä on tulossa eri valmistajilta lisää, mutta tällä viikolla julkaistaan isommat ( kalliimmat) R9-290 sarjan vehkeet, Kyllä tommosia osia kannattaa tutkia saksasta hinnat ja toimitukset on tehokkaampia. Perehdy vihjeisiin ja palaile.
Kiitos vastauksestasi. Tuota samaa hieman uumoilin että kannattaako vielä odottaa että nuo uudet kortit julkaistaan. Ensiviikollako olisi nuo uudemmat kortit julki? Näytönohjain: Mistä voisi katsella noita näytönohjaimien tasoa, vai näkeekö niitä mistään? Olen yrittänyt seurata niitä täältä: http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html en tosin tiedä onko tuo yhtään "laadukas" sivu. Eli tykkään pelailla kaikenlaisia pelejä ja näinollen kortin pitäisi olla "jokapaikan höylä". 5 fps:än ero jossain yksittäisessä pelissä ei niinkään kiinnosta vaan kortin yleispätevyys. Emolevy: Linkkaamasi emolevy on melko hintava, ei sillä että niistä kovin hyvin olisin selvillä. Mietin että mitä eroa tuommoisessa ~200e lankussa vs 100e peruslankku? Paremmat kellotusmahdollisuudet? Poweri Juu otetaan varuiksi järeämpi niin sitten kun haluaa upgradee, ei tarvitse miettiä riittääkö poweri vai ei..
R9 290X ja 290 tulee myyntiin huomenna. R9 280X on joissain peleissä melkein 5% parempi kuin GTX 770, ja toisissa taas -2% huonompi, mutta 100e halvempi lähes. R9 290X taas on se "TITAN KILLER" mutta hinta saadaa tietoo vasta huomenna.
http://www.tomshardware.com/reviews/radeon-r9-280x-r9-270x-r7-260x,3635.html Ärrä-sarjasta juttua. Tuo 166e Asuksen lankku on hyvään hintaan, siksi kannattaa melkeinpä hankkia.