konettani käytettiin etäyhteyden kautta?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by RoCraft, Dec 2, 2008.

  1. RoCraft

    RoCraft Member

    Joined:
    Nov 6, 2007
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Aamulla tapahtui jotain todella outoa. Olin jättänyt koneeni yöksi päälle eheyttämään kovalevyä. Herätessäni käyttämistäni kuulokkeista kuului epämääräisiä ääniää ja puhetta, jonka olin tunnistavinani kiinaksi. Äänet kuulostivat samalta kuin mitä IEtä tai kansioita selaillessa kuuluisi eli pääosin naksauksia. Pienehkössä paniikissa sammutin verkkoyhteyden ja äänet katosivat. Tutkailin tehtävienhallintaa ja löysin sieltä yksi prosessi, jota en varmasti ole käyttänyt. Prosessi oli IE.

    Oletan, että joku oli saanut etäyhteyden tietokoneeseeni. Olin kyllä jättänyt etäkäytön päälle, joten periaattessa se olisi mahdollista, mutta käyttämäni käyttöjärjestelmä on WinXP Home edition, jossa sen pitäis ainakin jossain suhteessa olla mahdotonta.

    Pitäisikö minun siis huolestua?
     
    Last edited: Dec 2, 2008
  2. jawa75

    jawa75 Regular member

    Joined:
    Nov 10, 2006
    Messages:
    728
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Modeemeissa on usein loki josta näkee kuka siihen on ollut yhteydessä. Ja kannattaa varmaan skannata madot ja pöpöt koneesta ettei mitään takaporttiohjelmia ole asenneltu.
     
  3. Ddarud

    Ddarud Regular member

    Joined:
    Aug 21, 2007
    Messages:
    275
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kiinalaiset valtaavat maailman!
     
  4. RoCraft

    RoCraft Member

    Joined:
    Nov 6, 2007
    Messages:
    17
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    olen muuttumassa jo melkein ihan vainoharhaiseksi. Koko ajan tuntuu siltä, että joku vakoilisi toimiani. Hermoja raastava tunnelma, eikä auta vaikka kuinka monta kertaa ajaisin virus ja haittaohjelmatutkat. Pitää piakkoin varmaan asennella Windows uudelleen, jotta voin ainakin osittain varmistua siitä, että koneelleni ei onnistuttu asentamaan mitään vakoiluohjelmia.
     

Share This Page