Rakentelin ko. vekottimen saadakseni kuvan tietokoneesta televisioon http://www.moddning.com/?page=vga2tv Mielestäni laite/kytkennät ok. Nyt aloitin taistelun PowerStrip ohjelmalla. Minkään näköistä kuvaa en ole saanut aikaiseksi telkkariin. Ilmeisesti jotkut ovat ko. laitteen onnistuneesti väsänneet ? Olisin kiitollinen kaikenlaisesta avustuksesta. Kiitos
Se tuossa juuri se vaikein osuus onkin... piiri on tosi helppo vääntää, mutta sen kuvan saaminen telkkuun onkin jo toinen juttu. /
olisikohan vika siinnä, että koetat laittaa ulos resoja/taajuuksia, joita TV ei tue. Ko. värkistä ei kokemista mutta tuolla omassa linkissäsikin oli pari linkkiä eteen päin softiin, joilla saa ko homman posaamaan.
Onko tuontapaisia laitteita myytävänä tottahan kaikenlaisia tv kortteja löytyy, mutta tommosta juuri mikä vaan kytkettäis suoraan vga piuhaan. Ja lähinnä suomesta. Paras olisi tietysti semmoinen joka kaappais kuvan elikkä näkyis myös vielä monitorissa. Toimiiko tuo jo heti kun koneen panee päälle, kun on Ruotsi vähän ruosteessa. Esim. mulla on Ati Radeon 9200 SE ja se on tv:ssa kiinni niin näkyy esim. bios heti koneen laittaa päälle. Tarkoitus olisi tehdä vanhasta penasta MP3 soitin ja se vanhaan 21" televisioon kiinni...
70e taitaa saada jo tuohon mp3 soittimena toimiseen Tv-ulostulolla olevan kortin. Kuvan laadulla ei liene hirveitä vaateita. Ei pääse tienaamaan ellei tee komponenteistä, kuten tuo NoPay on tehnyt.
Joo gogo_78, odota vielä viikonlopun yli. En ole vielä ehtinyt perehtyä vermeeseen enempää, mutta kuva jo sentään näkyy. Mulla on toisena projektina maxidecoder ja se alkaa olla valmiina. Sain kuitenkin ihan hyviä tuloksia tv-kortilla ja cablecrybtilläkin mutta kuvan laatu tv-outilla: s-videolla ja coaxillakin on surkea, ajureista/taajuuksista riippumatta. En voi arvostella valmiita muuntimia, mutta kuulopuheiden mukaan 'virittelemään' joutuu niissäkin ?
Ei kannata haaskata kovin paljon aikaa tuohon maxidecooderiin, jos siis tarkoitat koaksiaaliin ja scarttiin liitettävää mallia. Olen meinaan itse heittänyt tekemäni roskikseen jo pari vuotta sitten kun lähetykset muuttuivat digiksi.
Turku lähettää analogina vielä canal+ ja tv 1000 ja cinema, eli kuten kirjoitin olen todennut tv-kortilla ja cablecryptillä ko. kanavien toimivan !.
Olis vissiin kannattanut säästää ja myydä muualle suomeen Asia erikseen on kuinka kauan nuo vielä ovat analogisia...