Kopiointi VHS-videolta. Miten?

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by Bream, Mar 17, 2005.

1. Bream

Bream Regular member

Trophy Points:
    28
    Ostin tänään (17.3.2005) ATIn RADEON 9250 näytönohjaimen. Ohjain muuten on ok, mutta kun pitää kaapata kuvaa VHS-videolta, niin seinä nousee pystyyn. Missä mättää? Kertokaa minulle juurta jaksain kuinka VHS-videon kopioiminen tehdään ja millä ohjelmalla kannattaa aloittaa? Tiedosta kiitollinen. Kiitos.

2. satajet2

satajet2 Regular member

Trophy Points:
    26
    Mielestäni tolla kortilla saa vaan kuvan televisioon eikä toisinpäin...

3. extralow

extralow Active member

Trophy Points:
    66
    Last edited: Mar 24, 2005
  4. teppo42

teppo42 Member

Trophy Points:
    13
    Eli siis kun hankin tuon ViVo-kortin niin saan VeeHooÄssät siirrettyä tietsikalle eikä mun tartte ostaa enää _lisäksi_ mitään Pinnaclen Studio 9 AV/DV -pakettia? Ja editointiin riittänee wintikan MovieMaker? Eli oleellista olisi nyt saada selvyys sille että riittääkö kun sijoitan 70 eypoa tohon näytönohjaimeen vai tarvitsenko vielä lisää eypoja?

5. Bream

Bream Regular member

Trophy Points:
    28
    Minulla on tuo ATI Radeon 9250 128M DDR ViVo -kortti. Olen päässyt asiassa pidemmälle kun kirjoitin ensimmäisen kysymykseni. Mitä tulee S-videoon, niin kuvan laatu surkeaa. Parempaa jälkeä syntyy sillä toisella vaihtoehdolla jonka nimeä nyt en saa parhaalla tahdollanikaan päähän. Tiedät mitä tarkoitan. Uusi ongelma on tämä: Kuinka saan aikaiseksi mahdollisimman hyvälaatuisen DVD-elokuvan? Millä ohjelmalla ja millä pakkausmetodilla? Kiitos aiemmista viesteistä ja hyvää kevättä.

6. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Kaappaat häviöttömällä pakkauksella(esim. huffyuv) AVI ja sitten vaikka tmpgenc:illä MPEG-2 DVD muotoon.

7. pake

pake Member

Trophy Points:
    16
    Sain kanssa eilen asennettua Radeon 9250 VIVOn mutta kuvassa on häiriöitä enemmän kuin laki sallii. Ihan sama kumpaa käyttää, s-videota tai komposiittia.
    kuva: http://koti.mbnet.fi/pake/temp/radeon_capture.jpg

Aiemmin koneessani oli ATI 7500 All-In-Wonder ja siinä kuva oli kirkas ja virheetön. Olen kokeillut pariakin eri wdm-ajuria mutta sama lopputulos. Osaisikohan joku auttaa?

Last edited: Apr 18, 2005
  8. Bream

Bream Regular member

Trophy Points:
    28
    En usko että vika on kortissa tai ajureissa.
    Mitä videonkaappausohjelmaa käytät?

9. pake

pake Member

Trophy Points:
    16
    Esim. VirtualDubia. Sain selville että oletuksena "video in":ssä on NTSC eikä PAL. Joudun joka kerta käynnistämään Windows Movie Makerin ja valitsemaan sieltä PAL_B:n ennen kaappausta.

Nyt ongelmana on, ettei s-videon mukana tule värejä. Muutaman kerran värit on ollut jollain kanavilla hetken aikaa. Täytyy varmaan kokeilla eri s-videokaapelia ja komposiittia kunhan saan pidemmän johdon...

Hieman on kyllä "noisea" tuon s-videokaapelin kanssa mikä hieman ihmetyttää. Mutta eiköhän sekin selviä kun pääsee komposiitilla kokeilemaan...

10. Bream

Bream Regular member

Trophy Points:
    28
    Itselläni oli S-Videon kanssa. Huomasin että komposiitti oli parempi. S-Videossa on enemmän kohinaa. Olen testannut Virtual Dubia huonolla menestyksellä. Itselläni on haku päällä kunnollisesta kaappariohjelemasta. Seuraavasta linkistä saat apua S-Videoon:

[bold]http://support.microsoft.com?kbid=825116[/bold]

Sivun otsikko puhuu puolestaan: [bold]NTSC-J, PAL, or SECAM-formatted TV tuner no longer works correctly after upgrade to DirectX 9.0b[/bold]. Toivottavasti tuosta on apua. Kun minulla ei ollut tuota päivitystä en pystynyt kaappaamaan S-Videolla. Kerro miten kävi.

Last edited: Apr 19, 2005
  11. pake

pake Member

Trophy Points:
    16
    Kokeilin ehdottamaasi päivitystä, mutta DirectX:ni ei ollut yhteensopiva versio eikä asennus mennyt loppuun :(

Share This Page