Vanha Fujitsu-Siemensin Scaleo H (Athlon 64 X2, 1 Gb muistia) hajosi (emolevy todennäköisesti rikki). Pitäisikö minun korjauttaa vanha vai ostaa uusi ? Mitä mieltä olette ? Minulle tarjotaan uutta HP Pavilion P6045 pöytätietokonetta alennettuun hintaan. En tosin löydä mistään netistä arvostelua siitä. Onko se hyvä ? Käytän konetta lähinnä nettisurffailuun, sähköpostiin sekä videoiden katsomiseen. Pelaan myös satunnaisesti.
paljonkos toi hp kone sitten maksaa, eli mikä olis sun budjettis. luultavasti tuo hp kone on surkea, joten voisit ostaa uuden koneen osista ja kasauttaa sen liikkeessä. täältä saat varmasti apua osien valitsemiseen kunhan on budjetti selvillä.
Mikä on tarpeesi? Haluatko tai tarvitsetko tehokkaampaa konetta? Onko sinulla halua korjailuun vai Haluatko hankkia uuden koneen (nyt on tekosyy olemassa)? Ekologisesti ja ekonomisesti järkevintä olisi korjauttaa (eli käytännössä vaihtaa) emolevy, olettaen sen olevan rikkonainen komponentti.
Millä perusteella tuo HP:n kone on surkea ? Minun budjettini olisi noin 500-600 euroa. Tuo Fujitsu-Siemensin kone maksoi vuonna 2007 999 euroa ja se oli vielä Hullujen Päivien tarjoushinta. Koska takuu on mennyt umpeen niin Stockmann suostuu maksaa puolet emolevyn korjauksesta tai sitten antamaan alennusta uudesta koneesta. Vanha kone riittäisi minulle mutta he eivät ole 100% varmoja, että vika on emolevyssä ja antavat vain muutenkin 3 kk:n takuun työlle ! Jos vika onkin jossain muussa niin sitten joudun taas maksamaan lisää ja sain liikaa päänsärkyä entisen koneeni satunnaisista ongelmista. Siinä mielessä uusi kone olisi parempi, koska siinä olisi uusi takuu voimassa.