Eli oon kasaamassa ihan uutta konetta... Siihen tulee esim. adm:n 64 bittinen prossu sun muuta... mut kotelo on vielä päättämättä. onkos kellää hyvää kotelo ehdotusta? virtalähteellä joka on vähintään 400W ja sellanen muutenkii et sitä sais helposti modattuu esim. sivuikkunalla, ellei siinä ole jo valmiina. Antakaa nimiä tai URL-osotteita!
Nexus Breeze on hyvä ja hiljainen, mutta ei välttämättä sovellu modaamiseen... http://www.nexustek.nl/breeze.htm http://www.soneraplaza.fi/tietokoneet/artikkeli/0,2998,h-9097_a-215999,00.html
ite suosittelen näitä koteloita. ei välttämättä kovin hyvin sovellu modaamiseen mutta on hiljaisia ja ei mitään "harakirejä" vaikka merkki onkin mikä on. mutta poweri on 400w silentti ja se on todella hiljainen, voin sanoo kokemuksesta. yksi huono puoli on koteloissa mukana tulee 1x80mm tuuletin joka tulis vaihtaa jos haluaa mahdollisimman äänettömän tuloksen, tuuletin omasta mielestä liian kova ääninen powerin tuulettimeen verrattuna. mutta eihän noi hiljaiset tuulettimet kalliita ole, 10ellä saa hyvän ja hiljaisen tuulettimen kotelon hinta on paikallaan kova äänisestä tuulettimesta huolimatta, halvempi malli alle 50e.. http://www.digicomp.fi/product_info.php?cPath=1_56_58&products_id=1917 http://www.digicomp.fi/product_info.php?cPath=1_56_58&products_id=1916
Ainut vaa nuossa koteloissa on se et ei kerrota minkä merkkinen virtalähde on.. Vaik hiljainen oliskin nii merkki voi olla vaikka micro-one..
No kyllähän se varmaan onnistuu mut pitää näyttää vähä poraa kotelolle enkä ainakaa ite ensimmäsenä mee poraamaan uuteen koteloon reikiä.
Tuota AkZuhin ehdottamaa koteloo parempaa hinta/laatu suhdetta ei varmaan ole missään. Muutaman koneen oon tommoseen kasannu ja voin suositella. Miksikäs hiphei et porailis uutta koteloo? Ja se tosiaan maksaa sen 50€. Vastaava 400W poveri 120mm pöhistimellä maksaa yksinäänkin enemmän kun toi koko setti.
Hiphein kanssa samaa mieltä. Itse jättäisin tuon kauppaan ellei tietoa mikä virtalähde. Nimittäin tuo virtalähteessä säästäminen voi tulla kalliiksi loppupeleissä jos se työntää savut ulos ja huonolla mäihällä vielä rikkoo emon, kovon... Niin ja a79 vastasi kysymykseen oikein vaikkei sitä varmaan itse tajunnutkaan. Vastaava 400 wattinen virtalähde maksaa enemmän kuin koko setti. Mistäköhän johtuisi? Pitäisiköhän herätä pieniä epäilyksiä? Kaikkeen ei kannata sokeasti luottaa...
Mistäs sen tiedätte minkä merkkinen poweri ei työnnä savuja ulos. Kyllä ne Antecitkin joskus sen tekee. Saattavat olla monet poweritkin samasta tehtaasta niinkuin monet muutkin alan tuotteet vaikka myydäänkin eri nimellä. Nimettömänä vaan myydään halvemmalla. Kallis ei aina tarkoita hyvää vaan usein valmistajat/kauppiaat kiskovat kovat katteet hulppeisiin retail paketteihin pakatuista perus tuotteista. On myöskin erittäin epätodennäköitä että poweri hajotessaan tuhoaisi muita osia. Mutta tietysti jos ei ole rahasta kiinni niin onhan semmonen 150€ Antec varmasti laadukkaampi.
No kylläpä se yleensä niin vain on ettei halvalla hyvää saa.. Jos et sitten varasta. Itellä ikävä kyllä ei vaan oo hyviä kokemuksia noista "halppis" virtalähteistä nii miten niitä vois silloin suositella. Eikä tietenkää oo tarkoitus että ostaa jonku 150€:n virtalähdettä. Löytyyhän niitä sellaisia kohtuuhintaisiakin kuten nexuksen virtalähteet, enkä oo kyllä kuullu et niitä olis paskaksi menny. No mutta "makuasia" sanoi mäyräkoira ku p****ansa nuoli.
Itse en neuvoisi ainakaan antecin poweria ostamaan. Ja kyllä se hinta takaa laadun powerissa. Ja harvemmin tulee ongelmia kun ostaa "merkki" powerin jonka laadukkaaksi tietää. Täälläkin palstalla on ollut todella paljon virtalähde ongelmia ja jokainen keillä niitä on ollut niin on varmasti katunut kun ei alkujaankaan ostanut sitä laatupoweria sinne. Ja yleensäkkin tuollaisiin mainoswatteihin uskominen noissa halpapaketeissa on tyhmää. Olenpa lukenut testejä joissa "500 wattinen poweri" on palanut jo reilun 300 watin kuormituksella! Ja todennäköistä tai ei niin minulta virtalähde hajotessaan rikkoi kaikki koneen osat. Syttyen samalla palamaan. Onneksi olin kotona siinä vaiheessa niin säilyin pelkällä tietokoneen hajoamisella. Ja kun noita laadukkaista powereita saa esim. hec:iltä alle 40 euron niin enpä hirveästä sijoituksesta puhu. Voin sanoa että jos sen 10 euroa säästää ja joku 1000 euron kone menee paskaksi niin sitä kiroilun määrää ei edes lappalainen pysty kuuntelemaan mitä siitä seuraa. Mutta jos a79 haluaa panostaa halvimpiin powereihin niin siitä vaan. Muista vaan ilmoittaa tännekkin jos poweri hajoaa. Olisipahan mullakin kerrankin hauskaa kun hyvälle halvalle käy niin. Ja vastavedoksi voin kertoa jos oma nexuksen 350 wattinen hajoaa.