Koteloa koneen suojaksi

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by Veyron69, Oct 8, 2012.

1. Veyron69

Veyron69 Member

Trophy Points:
    11
    Moi

Elikkäs uutta konetta olen kasailemassa, johon olisi tulossa seuraavanlaiset osat

i7 2600k
    asus p8z68-v pro/gen3
    kingston hyperx ddr3 1600mhz
    tulevaisuudessa ehkä asusin geforce gtx 560ti DC2 top 1gb (nyt vain hd4650 tai integroitu)
    corsairin 550w (psu ja hd-näyttis toisesta koneesta)
    näyttö asus VE247H
    käyttis win7, ehkä joskus 8

kone tulisi pelailuun ja peruskäyttöön, joten tehoja pitää olla.

mutta kotelo on hakusessa:
    -noin 100e
    -ilmanvaihto pitäisi olla hyvä muttei liian äänekäs
    -ledit, ikkuna ja pölysuodattimet plussaa
    -mukavan näköinen ja kätevä
    -ei älyttömän iso

myös muista osista saa ehdotella jos, löytyy parempia halvemmalla, hintaluokka oltava suunnilleen sama (tonnin hujakoilla, mitä siitä nyt tulee :))
    esim. kannattaako satsata ivyyn ja z77:aan?

kiitos

2. _kooma_

_kooma_ Active member

Trophy Points:
    78
    Muutama kysymys.
    Uskotko tarvitsevasi hyper threading ominaisuutta? Mikäli et, prossu uusiksi, mikäli kyllä niin sitten nykyinen on ihan hyvä vaihtoehto. Näytönohjaimeksi ennemmin vaikkapa HD7870 tai 7850, ovat edullisempia mutta jonkin verran tehokkaampia. Mikäli haluat kuitenkin nVidian niin sitten kannattaa harkita GTX 660Ti:tä. Koteloista joissa on ledejä en osaa sanoa juuta enkä jaata, yleensä ledi tuulettimet ovat normaaleja hieman äänekkäämpiä.
    Mikäli et siis tarvitse HT:ta prossussa, kannattaa tsekata Z77 piirisatsillinen emo ja prossuksi i5 3570K, Ivyt ovat hieman nopeampia kuin Sandyt samoilla kellotaajuksilla, mutta Sandyt taas kellottuvat hieman paremmin. Esim i5 3570K on 4.5GHz:n kelloilla nopeampi kuin i5 2500K 5GHz:n kelloilla, joko arkkitehturisista tai muista muutoksista, on 3570K hankala saada vakaaksi ainakaan ilmalla 5GHz:n kelloilla.

Myöskään Windows 8:ia en ainakaan itse suosittele, ellet ole siihen jo riittävästi tutustunut sekä todennut että itse siitä pidät. Windows 8 ollaan suunniteltu enemmän tablet tietokoneille, sekä älypuhelimille, joten alusta on ainakin käyttöliittymältään erilainen kuin Windows 7. Peruskäyttäjälle (joka ei siis halua kummempia säädellä) Win 8 voi olla ihan hyväkin järjestelmä, mutta mikäli haluat vastaavaa käyttökokemusta kuin esim XP:llä, Vistalla tai 7:lla, kannattaa valita Windows 7. Joka tapauksessa tuohon kasiin kannattaa ensin tutustua ennenkuin sitä asentaa.

Mutta tuossa nyt joitakin omia mielipiteitä sekä näkemyksiä, joku joka ehtii saa heittää budjettiin sopivan kokoonpanon. Mutta itse suosittelisin ainakin tarkistamaan vielä että tarvitsetko tuota Hyper Threadingia, koska joissakin asioissa siitä voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä. Mutta mikäli käytät sellaisia sovelluksia jotka osaavat hyödyntää tuota säikeistystä, niin sitten 2600K on ihan käypä vaihtoehto. Pelikoneeseen suosittelisin kuitenkin harkitsemaan tuota 3570K:ta, ja Z77 piirisarjan emolevyä.

3. Veyron69

Veyron69 Member

Trophy Points:
    11
    Täältä ei taida apuja löytyä kotelon suhteen?

jimmssiltä tällaista katsellut ensialkuun (Aerocool pgs vx-e pro, 83e)
    ei tosin usb3:sta ole

Itse enemmän nVidia miehiä (huonot kokemukset ati/amd :stä, kun ei tuo HD4650 aikanaan millään meinannut asentua), ja tosiaan 2gb gtx660 näyttis läthisi samasta hintaluokasta. Onko ti:llä ja ilman eroa?

Haittaako i7:ssa tuo HTT sitten pahastikkin ohjelmien toimimista, jos ne eivät sitä osaa käyttää? Kuinka paljon tuota HTT-yhteensopivuutta on nykyisin? Ja kai i5 ja i7 prossuilla on muutakin eroa kuin HTT (n.100e ero aika paljon pelkästä Hyper Threadingista).

By the way: saako tämän tyyppisellä kokoonpanolla pelailtua täpöillä grafiikoilla esim. F1 2012:sta (lähinnä gtx 660 tai vastaava ti näyttiksellä)

4. Toniman92

Toniman92 Regular member

Trophy Points:
    46
    http://www.jimms.fi/tuote/FD-CA-DEF-R4-BL Kotelo vaihtoehto 1

http://www.jimms.fi/tuote/BFC-GHO-300-KKN1-RP Kotelo vaihtoehto 2 (kilpailija vaihtoehto 1:lle)

http://www.jimms.fi/tuote/BFC-SNB-150-KKN1-RP Kotelo vaihtoehto 3

Jos kaipaat ikkunoita tai ledihärpäkkeit nii en osaa suositella koska valitsen itse hiljaisuuden ja tilavuuden yli valoshowien :). Kaikki 3 siis hyviä koteloita joista itse valitsisin ensimmäisen.

Ja pelatessa HT ominaisuus saattaa laskea FPS:ää parin FPS:n verran, ja ei, i5 ja i7 prossuissa muuta käytännön eroa ei ole kuin tuo HT/ ei HT.

Ja kyllä tuolla GTX 660 pyörittää pelejä täysillä. Niin Ti tai non Ti

E: Ja jokaisessa kotelossa on siis pölynsuodattimet edessä ja pohjassa, joita ei tuosta sinun itse ehdottamastasi ei löydy.

Last edited: Oct 29, 2012
  5. Veyron69

Veyron69 Member

Trophy Points:
    11
    Joo varteenotettavia vaihtoehtoja, pstetään mietintään.

Mahtaakohan nuo tehot muuten riittää tuolla 550W psu:lla. Testasin jollain psu calculatorilla 560 ohjaimen kera nii tais olla recommendedista pikkasen alle, jos vaihtaa tilalle 660 näytiksen nii sanooko virtis poks. Noissahan kulutus/max syöttö erossa kai tulisi olla varaa hieman ja varsinkin pitkällä aikävälillä kun itsekkin meinasin koneella min. 5 vuotta pärjäillä. Corsairi siis ollu jo toisessa koneessa vuoden pari.

tuosta: http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
    laitoin sillon vähän varaa ja overlockingia että varmasti riittäis.

Teinpä kuitenkin sen nytten ja sain 550 suositetuksi

6. Smanci

Smanci Regular member

Trophy Points:
    46
    2600K + 560Ti + oheishärpäkkeet nappaa seinästä sellaset 250W ja rapiat eli ei mitään hätää. GTX660 vähemmän.

7. Toniman92

Toniman92 Regular member

Trophy Points:
    46
    Laadukas 550W riittää mille tahansa yhden näyttikse kokoonpanolle. Paitsi sitten nämä kahden grafiikkapiirin ohjaimet kuten HD6990 ja GTX 690.

Tässä esmeks laadukas 550W
    http://www.jimms.fi/tuote/P1-550S-XXB9

8. _kooma_

_kooma_ Active member

Trophy Points:
    78
    Myös itse olen ollut pitkään melko vannoutunut nVidia tyyppi, johtuen siitä että olen niiden korteilla melkein aina pelaillut ja touhuillut, väliin on mahtunut kyllä useampikin ATI:n kortti. Tällä hetkellä koneessa pörisee kuitenkin HD7870 Club3D:ltä (firmalta lainassa/koe käytössä:), ja ainakaan näin kahden viikon kokeilu rumban jälkeen ei taida olla paluuta nVidiaan samassa hintaluokassa. Eli tämä kortti tulee varmaan päätymään itselle, ja nykyinen oma GTX 260 saa mennä hyvin ansaitulle eläkkeelle kakkos koneeseen :)
    Ei ole ollut minkään sortin ongelmia, ei ajureissa ei missään muussakaan (koputan puuta), joten näin äkkiseltään uskaltaisin kyllä suositella vilpittömästi korttia ihan kenelle tahansa.

Mitä tulee koteloihin niin, kannattaa vaikkapa koettaa katsella TimeToLiveCustoms:in pätkiä youtubesta, siellä Tim Logan heittää varsin pätevää tekstiä koteloista (eli sellaisia 30-50 minuutin revikoita) ja kertoo kyllä sekä hyvät että huonot puolet jokaisesta mitä hän arvostelee. Eli sieltä saa varsin hyvää osviittaa kopan suhteen, sanoisinko että jopa paremmin kuin perinteisistä foorumi revikoista. Ja samalla näet millaista koppaa olet suunnitellut, kaveri myös huomioi mahdolliset modaus ja muut vaihtoehdot koteloiden suhteen.
    Itse esimerkiksi "sorruin" hänen revikkansa perusteella ostamaan Arc Midin.

9. Veyron69

Veyron69 Member

Trophy Points:
    11
    Eikös tuo meikäläisen Corsairkin ole ihan laadukas

Share This Page