Mikähän olisi paras tapa tehdä kotisivut? Vuokrata palvelintilaa, tehdä omalla koneella vai mikä? Osaan tehdä itse kotisivuja mutta en tiedä mitenkä ne sitten laitetaan nettiin? Ja serverikoneenhan täytyy aina olla päällä? Kotisivuille tulisi todella paljon tavaraa. Ohjelmia, ohjeita ja palveluntarjoajia kiitos!! Kiitos.
Rekisteröit domainin itse ja hankit webhotellin tai sitten ostat webhotellin johon kuuluu domain. palveluntarjoajalta saat ftp-tunnuksen jolla voit "kirjautua" sivulle ja lisätä materiaalia. Tarvitset sitten myös jonkun ftp-clientin, suosittelen ilmaista Filezilla ohjelmaa. Jos ei ole niin väliä mikä sivun osoite tulee olemaan niin mene osoitteeseen http://www.arkku.net/ ja rekisteröidy sinne. Sitten laitat hakemuksen kotisivutilasta ( perustele hyvin!). Tuolta jos hommat ilmaisen kotisivutilan sen osoite tulee olemaan tunnus.arkku.net
Turha maksaa jostain nettisivutilasta, jos sulla on joku vanha kone niin teet siitä serverin, paljon helpompi ja saa itse säädettyä vaikka mitä. tietysti voi noita ilmasia palveluja käytellä.
Milläs ohjelmalla noita sivuja voisi tehdä jos laittais vaikka linuxin koneeseen? Ja mikä distro olisi hyvä tähän tarkoitukseen? Windowsilla ainakin on jotain melko huonoja ilmaisia ohjelmia, mutta vinkkejä otetaan vastaan! Ja kiitos vastauksista!
Kiitos.[/quote] Kotisivuista,minulle on tullut Kotimikro lehti ja siellä tarjotaan tilaajille ilmaiset sivut niin kauan kun tilaus on voimassa.Kokeilin ja toimivat,mutta ilmaisuus on huuhaata,nyt pyytävät rahaa.Lehden toimitus ei tee mitään.www.simplesite.com voit tutustua? Maksullinen juttu taas ei hullumpi< www.kotisivukone.fi
Paitsi sillon kun tahtoo käyttää nettikaistansa itse. Yhteen aikaan kyhäsin Linux serverin kotisivupalvelimeksi ja käytin siinä ilmaista Apachea. Google kertoo lisää. Edit: quote qsahti Edit2: Yksi palveluntarjoaja (mitä itse käytän) on Puhtek. Ei ole kovin kallis (voi olla edullisempia vaihtoehtoja mutta ainakin tuo on suomeksi) ja toimivuus on loistava (ainakin siltä osalta että omat sivut ei huku/jumita. sähköpostiin tulee myös selkeät ohjeet miten siirtää omat sivut nettiin(pari hyvää ohjelmaa mainittu).