Moi! Omistan seuraavanlaiset laitteet: - Samsung UE40D5005 40" Full HD LED-TV - Philips 5.1 kotiteatteri HTS3551 Kotiteatterin myyntipakkaukseen sisältyi: Kaukosäädin 2 X AAA paristot FM-antenni Virtajohto Pikakäyttöopas Käyttöopas Takuutodistus Ongelma: - en tiedä mitä johtoja pitäisi hankkia jotta saan kytkettyä kotiteatterin tv:seeni... voisiko joku ystävällisesti kertoa mitä johtoja minun pitäisi vielä hankkia jotta saan kotiteatterin toimimaan oikealla tavalla?
Kiitos! Käykö siihen mikä tahansa hdmi kaapeli vai tarvitseeko olla joku tietynlainen? onko näissä kaapeleissa mahdollisesti jotain eroja kuvan näkyvyyteen/ kotiteatterin äänentoistoon..?
Saatan kuulostaa saivartelijalta, mutta kumpi oli ensin: Samsung vai Philips? Kysymyksesi asettelusta pähkäilin, että haluat Samsungin kajareista pois ja ottaa paremman äänenlaadun Philipsin kautta? Samsungissa lienee digiviritin tai -virittimet, joten vain äänen siirto on tarpeen? Tuoteselosteen mukaan Philipsissä on vain HDMI-lähtö. Saattaa se ääni kulkea silläkin molempiin suuntiin, en ihan varmuudella tiä. Philipsissä on kuitenkin digitaaliselle äänelle sekä koaksiaali- että optinen tulo-liitin, joten suosittelisin hankkimaan optisen! Toivottavasti Samsungissa on optinen lähtö! Ystävällisin terveisin OlliJulle
Molemmissa laitteissa on specsien perusteella HDMI 1.4 joten ainakin siltä pohjalta tuo paluu ääni olisi mahdollinen. edit Pikasella googlettelulla näyttäisi olevan näin, eli optista kaapelia ei tarvitse.
ARC aka AUDIO RETURN CHANNEL on HDMI 1.4 ominaisuus joka siis mahdollistaa tuon tulon ja lähdön samasta piuhasta. ,,, näin ainakin olen lukenut
Ihan pakko on sanoa että osta ennemmin laatupiuha.. tai käy niinku mulle että on kolme 10€ hdmi-piuhaa joista ykskään ei toimi kunnolla enää. jos oisin ite tienny aikoinaan niin olisin sijoittanut sen 30€ laatuun enkä pihistelly.
Ja saako äänet siirrettyä tuolla pelkällä hdmi kaapelilla myös normaaleihin tv-lähetyksiin? vai tarvitseeko ostaa vielä erikseen joku kaapeli siihen..?
Mitä johtoa itse suosittelisit? tuolta verkkokaupan nettisivuilta koitin katsella, mutta niitä on niin tuhottomasti että ei viitsisi vaan mennä "kokeilemaan onnea" ja ostaa niistä joku... hintaeroakin niillä tuntuisi olevan jonkin verran että varmaankin on laaduissa eroavaisuuksia myös.
Ettei vika olisi jossain muussa tai sitten yrittänyt ostaa halvalla pitkän piuhan- Jos HDMI-kaapeli on lyhyt (=korkeintaan muutamia metrejä) niin halpis piuhat toimii.
Tuolta hakuun HDMI kaapelit, kun ei anna suoraa linkkiä tuote no. 5704 100 Ostin omaan olkkarii kyseisen kaapelin 10 M päät on joko kullattu tai mesinkiä pelittää ainakin, ei ollut hillitömä hintainen jotain 25e tietämissä joko kyseesä eri tuote tai hinta halventunut kun oli alkukesällä. Se täytyy sanoa että välillä kaapeleissa on ollut vikoja.
Itse yleensä ostan Fuj:tech:n ja Belkinin kaapeleita. Lähinnä varmaan siksi kun ne osuu yleensä ensimmäisenä käteen verkkokaupasta. Itselläni ei koskaan ole ollut mitään ongelmia noiden piuhojen kanssa, mut kai sekin on mahdollista. http://www.verkkokauppa.com/fi/s?s=...nprice=&maxprice=&sort=price&availability=all