Tarkoituksena on siis uuden vahvistimen hankinta ja olen tässä tonkinut eri vaihtoehtoja mistä sen tilaisi. Kiikarissa on Onkyo TX-SR608. Toivoisin saavani vähän kokemuksia jos olette vastaavia tuotteita tilailleet.. Kuinkahan paljon toimituskuluja tuohon tulisi suunnilleen jos tilaa ulkomailta ja kuinka pitkä toimitusaika noilla yleensä on? Hyviä ja luotettavia paikkoja mistä kannattaa tilata? Itse olen löytänyt ko. vahvarin saksasta ~500€ ja briteistä ~490€. Suomesta olen löytänyt halvimmillaan 565€, joten kannattaako edes lähteä tilaamaan ulkomailta. Kertokaa toki myös jos jostain vielä halvemmalla löytyy
Toimituskulut riippuu täysin maasta ja firmasta, mutta lähtökohtaisesti vahvistimen painoisen paketin kulut alkavat EU-alueella sieltä noin 30 eurosta
Oletko Suomessa kysellyt, olisiko hinnassa vielä tinkivaraa? Monesti tutussa liikkeessä lähtöhinnasta voi tippua yllättävänkin paljon pois. Kannattavuutta on tietysti aika paha meidän muiden arvioida. Takuuasiat ainakin pyrkivät vaikeutumaan, kun etäisyys myyjään kasvaa ja kieli on myyjällä eri kuin asiakkaalla. Toisaalta jos laitteen mukana tulee tuontitodistus EU-alueelle, huolto saattaa toimia ihan kotimaassakin - en tiedä kuinka on Onkyolla. Ja koko takuuseen vetoamisen tarve riippuu tietysti ihan tuurista. Itse olen tilannut ns. ammattivahvareita Saksasta, eikä ole ollut mitään ongelmia, mutta kotilaitteista tai niiden hyvistä ostopaikoista ei ole kokemusta. Muuten, yksi mahdollisuus on ostaa parin kympin halpalentolippu Saksaan ja käydä paikallisesta liikkeestä itse hakemassa ko. laite. Rajoitteena on tosin ainakin lentokoneen matkatavaroiden paino- ja kokoraja.