Minkälaisia kokemuksia ihmisillä on eri vakuutusyhtiöiden toiminnasta vahinkotapauksissa? Itsellä on menossa case Samsungin 42" plasma-tv:stä Fennian (laaja kotivakuutus) kanssa. Tällä hetkellä kaikki hyvin. 4 vuotta vanha televisio hajosi, korjaus arvio ~800e => Fennia korvaa omavastuun hinnalla uuden vastaavan tilalle Hankintapalvelun kautta ja maksavat vielä tarkastusmaksun huoltoliikkeeseen. Nyt kovasti kiinnostaa että millainen hinnasto tuolla Hankintapalvelussa on verrattuna että itse tv:n haen liikkkeestä. En kuitenkaan ajatellut tehdä tätä mahdollisen helposti ja ottaa vaan uutta vastaavaa tilalle, vaan tarkoitus olisi samalla päivittää parempi laite.
Tuolla on muutamalla kokemusta telsun hajoamisesta ja vakuutusyhtiön kanssa asioimisesta/korvauksista. http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?s=2ba2b87dd57d7fa538c2a03a683d6fa1&t=62518
Luin tuon ketjun jo aiemmin, mutta mietin juuri että onko kahdessa vuodessa hommat muuttuneet (ja/tai löytyisikö toiselta foorumilta muita kokemuksia). Voin kuitenkin tässä itse vastata omaan kysymykseen. Fennian kanssa asiointi sujuu kyllä vähintään mallikkaasti. Perjantaina paperit yhtiöön (eli maanantaina aikaisintaan käsittelyyn). Keskiviikkona soitetaan että korvataan ja samana päivänä Hankintapalvelusta ilmoitetaan että saa itse käydä hakemassa uuden TV:n. Omassa tapauksessa Oulussa tuo Samsung PS42S5H tilalle tarjotaan Samsung 42B455 televisiota, jota voi pitää vähintään vastaavana. Arvo on 899e ja saan siis mennä itse Euronicsille katsomaan minkä television haluan ja vakuutusyhtiö korvaa tuon 899e - omavastuu (100e). Lisäksi Euronicsillä on käytössä eri hinnasto niille jotka ostavat vakuutusyhtiön piikkiin. Täytyypä katsoa mitä tarttuu mukaan. =)