Kotiverkko kysymys..onko mahdollista?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Timppa83, Dec 15, 2007.

  1. Timppa83

    Timppa83 Member

    Joined:
    Dec 15, 2007
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eli tarkoitus olisi tällainen.
    omakotitalossa pöytäkone joka piuhalla netissä, ja koneessa kaikki video ja musiikki tiedostot. tarkoitus olisi hommata kannettava jonka sitten voisi sijoittaa olohuoneeseen , ja näiden koneiden välille luoda kotiverkko. Kannettava olisi Wlanilla yhdistetty. eli kysymys kuuluu onko mahdollista kannettavalla katsoa verkon yli elokuvia/musiikkia jotka sijaitsevat toisella koneella vai joutuisiko aina kopioimaan tiedostot kannettavalle ennen kuin ne toistuisivat virheettömästi? eli riittääkö normaalin verkon nopeus toistamaan videoita jotka on toisella koneellaa? tai tuleeko eteen jotain muita ongelmia jotka estäisi kyseisen operaation.
    ei viitsisi läpi talon alkaa johtoja vetämään olohuoneeseen.
     
  2. Poy

    Poy Regular member

    Joined:
    Jun 24, 2002
    Messages:
    295
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kyllä periaatteessa toimii.
    Ajattelitko siis olla kannettavalla suoraan yhteydessä pöytäkoneeseen? Vai jonkun wlan reitittimen kautta?

    Mulla oli kaksi konetta aikoinaan reitittimen kautta (molemmissa wlan) ja toinen oli yläkerrassa ja toinen alakerrassa (välissä ontelo petonia). Ei toiminut kovin nopeasti. Jos koneet olivat suoraan wlanilla yhteydessä, niin toimi ihan ok nopeudella. Taas jos olivat samassa kerroksessa, niin silloinkin toimi ihan hyvin (lastulevyä seinien välissä). Nuo mun laitteet oli g-standardia, mutta jos ostat nykyistä n-sarjaa, niin varmaan toimii paljon paremmin.
     
  3. rmCowboy

    rmCowboy Regular member

    Joined:
    Aug 11, 2007
    Messages:
    1,168
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Minulla on 2 pöytäkonetta wlanissa eli, tietokone <-> wlan tukiasema <-> tietokone ja hyvin pystyn katsomaan elokuvia toiselta tietokoneelta suoraan langattomasti. Tämä riippuu aika paljon wlan signaalin vahvuudesta. Eli raha ja olosuhde merkitsee tässäkin asiassa.
     

Share This Page