kotiverkko-lähiverkko

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by kenny79, Feb 10, 2008.

  1. kenny79

    kenny79 Member

    Joined:
    Jan 22, 2004
    Messages:
    6
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eli siis. kax konetta ollu kotiverkossa, verkkopeliä varte.Ilmeisesti koneet ollu rj45.lla liitetty toisiinsa. Toisessa vista, toisessa xp. vistakone pelaa oikein. Mie en ite tehny tuota kotiverkko systeemiä, ja verkkojutut on muutenki outoa maailmaa mulle. Tietysti asentamalla linux saatais taas netti toimimaan. Mutta se ei kuulemma käy.

    Eli siis: xp kone ei ymmärrä muodostaa verkkoyhteyttä lähiverkon kautta vaikka piuhat on oikein kiinni konees. Ja sitte se mun "saavutus". aluksi ip löytyi oikein. Sitte kun yritin luoda uutta lähiverkkoyhteyttä, että jos vaikka sattus window$ keksimään lähiverkon, jotta vois löytää netin sen kautta, nii sitte se hukkas ip.n ja eikä windows pysty itse korjaamaan asiaa. Automaattiset ip. määritykset on kyllä päällä. Eli ip on 169 alkuinen. komentokehottees ipconfig/renew ei auttanu, kun ei löydy DHCB palvelinta. mitä ikinä lieneekää tarkoittaman...

    Kaikenmoista sitä vanhoilla päivillään joutuu järkeilemään..
     
  2. ml75

    ml75 Guest

    no ny kun näet sen automaattisena sen ip:n niin ota ylös ja vaihda manuaaliseksi, kirjoita se sama ip
     

Share This Page