Kotiverkko-ongelma xp+vista+7

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by kasperius, Dec 26, 2009.

  1. kasperius

    kasperius Member

    Joined:
    Mar 8, 2004
    Messages:
    40
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Minulla on kotiverkko, jossa olevat koneet on kytketty toisiinsa adsl reitittimen kautta. Aikaisemmat koneet, joissa käyttöjärjestelminä on pöytäkoneessa vista ja kannettavassa xp, toimivat keskenään moitteettomasti verkossa, jakavat tulostimet ja kansiot. Pöytäkone on kytketty reitittimeen verkkokaapelilla ja läppäri langattomasti.

    Nyt sitten taloon tuli uusi pöytäkone, jossa käyttöjärjestelmänä seiska. Kytkin verkkokaapelin reitittimeen mutta kone ei näy kummankaan vanhemman koneen varkoissa. Eikä myöskään vanhemmat koneet näy seiskakoneen verkossa. Koneelta pääsee kyllä normaalisti internettiin. Olen tässä nyt pari päivää vääntänyt ja koittanut lukea kaikki netin ohjeet mutta ei ala vehkeet toimia.

    Olen muuttanut työryhmän nimen samaksi joka koneessa. Työryhmä nimeltään MSHOME. Verkon etsiminen on käytössä kaikissa koneissa ja olen koittanut etsiä verkkoa myös palomuuri poiskytkettynä. En tajua enää mistä vikaa etsiä.
     
  2. Anon999

    Anon999 Regular member

    Joined:
    Jun 24, 2007
    Messages:
    112
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Minulla on sama ongelma win 7 ja win XP koneiden kanssa. Koneet eivät siis näe toisiaan verkossa. Osaako joku auttaa?
     
  3. kasperius

    kasperius Member

    Joined:
    Mar 8, 2004
    Messages:
    40
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Windows on taas onnistunut tekemään ennestään vaikeasta asiasta entistä vaikeamman...
     
  4. vps358

    vps358 Active member

    Joined:
    Nov 14, 2009
    Messages:
    4,570
    Likes Received:
    238
    Trophy Points:
    93
    Son se seiskan "homoverkkotoiminto", joka hylkii kaikkia muita kuin toisia seiskoja.
    Aikaisemmissa murheenkryyninä oli "yksinkertaisen tiedostonjaon vaikeuttaja" eli simple file sharing, jota ei edes homoversioista saanut pois päältä.

    T: Vesku
     
  5. kasperius

    kasperius Member

    Joined:
    Mar 8, 2004
    Messages:
    40
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Huomasin kyllä jo ihan alkuvaiheessa, että kotiryhmä toimintoa ei voi tällaisessa tapauksessa käyttää mutta ei auta vaikka koitan luoda verkkoa perinteisin menetelmin..
     
  6. toppeli

    toppeli Member

    Joined:
    Mar 26, 2007
    Messages:
    80
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Minulla on kotiverkossa 2 vistaa ja 2 seiskaa. Tiedostojen ja tulostimien jakaminen toimii ihan ok. Enkä nyt muista, että silloin syksyllä kun tämän virittelin, että tässä olisi ollut sen kummempia ongelmia. XP:tä mnulla ei tässä systeemissä valitettavasti ole kokeiltavaksi. Tuolla aikoinaan tein vistat http://technet.microsoft.com/fi-fi/library/bb727037(en-us).aspx ja seiskaan sitten joutui vähän soveltamaan, kun asiat ovat eri paikoissa. XP:lle löysin tuollaisen http://social.technet.microsoft.com.../thread/b1b960b5-a05e-4501-bc4a-3f21475400de. Käyttöoikeuksien kanssa pitää olla tarkkana, muuten ei jaot toimi.
     
  7. tokoskel

    tokoskel Member

    Joined:
    Jan 18, 2010
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Tuo perkeleen kotiverkko onnistuu sotkemaan jotenkin mahtavasti oletusyhdyskäytävän Windows 7 koneessa. Kun käynnistää XP -koneen verkkoon, niin vaihtaa langattoman yhteyden "Verkko" -> "Verkko 2", jossa yhdyskäytävänä XP -koneen IP. Eikä saatana löydä mistään paikkaa missä vaihtaa tuo tai kytkeä pois päältä. Menee oikeesti hermot!!!!
     

Share This Page