tein kotiverkon täältä saamani ohjeen mukaan: http://www.tietokone.fi/foorumi/keskustelu.asp?threadid=58232&sho... Sain koneet verkkoon mutta läppärini ei löydä pöytäkoneen jaettuja tiedostoja, mutta pöytäkoneeni löytää läppärin jaetut tiedostot.. Missä mahtaa olla vika??
Hmm, voisko olla näin että pöytäkoneessas on joku "varmempi" palomuuri joka estää läppärin pääsyn selailee pöytäkonees tiedostoja? Tää voi olla kaukaa haettu mutmut....
kokeiles mennä verkkoympäristöön ja laittaa \\pöytäkoneenip (esim \\192.168.0.3 Säädä palomuureista toi lähiverkko luotettavaks. siis laitat sinne sen iprangen. Voi se läppärinki muuri sen pääsyn estää.
olen ottanut kaikki muurit pois päältä, mutta ei toimi.. Kun koittaa avaa työryhmästä pöytäkonetta tulee ilmoitus, että käyttöoikeutesi ei riitä tai jotain vastaavaa.
Onkos kummassakin koneessa se tiedostojen jako päällä? Sen saa sielt verkkoasetuksista ja muistaakseni se mökin kuva vasemmalla. Sen wizardin ku tekee, ni mulla alkoi toimimaan. Ja kokeile mennä verkkoympäristöstä nyt tolla \\koneenip tai \\koneennimi osoitteella.
molemmista koneista on jakaminen päällä. mihin toi \\koneenip tai \\koneennimi laitetaan? Sori tyhmyyteni
Pitäis toimia ainakin kirjoitetettaessa verkkoympäristön osoiteriville ja painamalla enteriä. Voi myös kokeilla käynnistä -> suorita -> \\koneennimi +enter tai saattaa toimia myös omatietokoneen osoiteriville pistettynä, mutta en nyt ihan muista, enkä voi töissä kokeillakkaan.
Kannattaa myös laittaa koneille sama työryhmä verkkoasetuksista. Tiedostojen jako pitäis kyllä toimia muutenkin.
koneilla on sama työryhmä. Ihmettelen myös sitä, että jos esim, messengerissä lähettää tiedostoja koneiden välillä, niin ne tulee sitä nopeutta mitä uppi antaa periksi, eikä filet siirry lanissa
No ei se messenger osaa lähiverkkoa käyttää. Ne kiertää netin kautta. Paitsi että kaverin luona kyllä tuli jotkut tiedostot vauhtia >1MB/s ja nettiyhteytenä oli 1024, eli maksimi nopeus ~128kB/s
juu. Mut se on kaikissa tiedostonjako-ohjelmissa.. Koulussa messengerissä siirtää noin 4megaa sekunnissa. Ja kotonani siirsi myös pariviikkoa yhteyden aukeamisesta.. sitten loppus ja siirtää noin 80kt/s
tulee tälläinen viesti kun koitan avaa toista konetta verkkoympäristöstä: http://img417.imageshack.us/img417/9505/ilmoitus7rj.jpg
Onko yksinkertainen tiedostonjako päällä? Siis omatietokone -> työkalut -> kansionasetukset -> näytä välilehti -> käytä yksinkertaista tiedostonjakoa?
ei ole tuollaista kohtaa näytä välilehdessä. siellä on kohta Etsi verkkokansiot ja -tulostimet automaattisesti. Se on päällä.
minulla oli sama ongelma mutta pöytäkoneella ja pöytäkoeneella vanhasta 98 näki xp:hen mutta toisten päin ei pelittänyt muttä kyllä se toimi tavallaan lähiverkossa kun pelasin red alert 2 netissä nelin peliä peli oma hosti niin ku netti katkes ne kaks konetta lähti pois ni se silti jatkui ja yläreunaan tuli teksti connect lost serverlist
Mun mielestä pro:ssa vaan saa sen yksinkertaisen tiedoston jaon pois päältä.. Aja verkkoyhteydet ikkunasta sitä punakattosesta mökistä se juttu ja kato, että tiedoston jako on päällä. Pistä sitten viel ainakin yks kansio jakoon koneelta.