Kotiverkko Suse:n ja XP:n välillä

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by Aki1, Aug 20, 2006.

  1. Aki1

    Aki1 Member

    Joined:
    Feb 8, 2005
    Messages:
    57
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Miten saadaan toimimaan kotiverkko tosiaan suse:n ja xp:n välillä.
    Koneet on kytketty toisiinsa ristiinkierretyllä kaapelilla.

    XP:ssä pitäisi olla kaikki asetukset kohdallaan, mutta mitä asetuksia Suse:ssa oikeen tarvii laittaa että kotiverkko saadaan toimimaan.
     
  2. Ysf

    Ysf Active member

    Joined:
    Oct 2, 2005
    Messages:
    1,954
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
    Linuxissa Samban asetukset pitäisi laittaa kohdalleen. Tiedostosta /etc/samba.conf kannattaa varmaan aloittaa :)
     
  3. bscd

    bscd Active member

    Joined:
    Mar 2, 2003
    Messages:
    1,947
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    http://www.tweakhound.com/linux/samba/page_1.htm

    Tuossa aika pitkä ja monimutkainen ohje, jolla ainakin itse sain aikoinaan susen ja xp:n yhteistyöhön. Todennäköisesti saat homman toimimaan helpomminkin pelkän yast:in avulla...varsinkin jos otat palomuurin pois käytöstä, jolloin samballe ei tarvitse yrittää puhkoa reikää.

    edit: Taisi itsellä mennä muistaakseni niin että vaikka tuon ohjeen mukaan teinkin, niin ei homma oikein toiminut kunnolla. Palomuurin pois päältä ottamisen jälkeen alkoi pelitää.
     
    Last edited: Aug 20, 2006
  4. microbi

    microbi Active member

    Joined:
    Feb 23, 2005
    Messages:
    1,374
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
    Kun tuolla ristikytketyllä kaapelilla laittaa nuo koneet yhteen - nopeus on?
    Itse testailin ottaa gftp:llä omaan xp:n servuun yhteyttä, kyllähän se yhteys muodostui - siirtonopeus oli tosin sitten sama kuin minun ul nopeus (~100kb/s..eli ihan sama kuin kuka tahansa ulkopuolinen olisi ottanut tavaraa servultani), vaikka "välissä" vain adsl modeemi/reititin.... Eli alkoi "harmittamaan" tuo p*ska nopeus - nopeammaksi pitäisi saada, ja paljon....
     
    Last edited: Aug 23, 2006

Share This Page