kotiverkko/Zonealarm -ongelma(ratkaistu)

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by madcow92, Jan 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. madcow92

    madcow92 Regular member

    Joined:
    Jul 4, 2007
    Messages:
    129
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Moi!

    Eli olisin luomassa kotiverkkoa läppärin ja pöytäkoneen välille adls-boxin avulla. Luin noita ohjeita joka paikasta, pieni lainaus tältä sivulta:

    "Jos käytössäsi on nettiyhteys esim adsl, pistät koneesi vain routing modessa olevan kytkimen taakse, jolloin se saa kytkimen dhcp-palvelimelta automaagisesi privaattiluokan ip:t, joten mistään ei käytännössä tarvitse itse huolehtia."

    siis mitä mun niikun tuon mukaan pitäs tehdä? menee vähä yli ymmärryksen :D luulen et tossa boxissa on natti pois päältä, jos lainauksessa puhutaan sen päälle laittamisesta niin miten se onnistuu?

    Adls-boxi: A-link RR24

    Eli kytken vain koneet tohon adls-boxiin (harmailla eli suorilla RJ45-kaapeleilla) ja ajan "set up a home or small office network":n ja pistän samaan työryhmään yms. sittekkö LAN toimii? Aika yksin kertasta. kansiot yms osaan laittaa jakoon, mutta pitääkö alkaa jtn porttei availee tai jtn? Palomuureina koneissa toimii zonealarm. Käyttöjärjestelmänä toimii molemmissa koneissa XP professional. Huomautelkaa jos meinaan jättää jtn tekemättä, kiitos!

    EDIT:

    Okei sain ton kotiverkon toimiin. molemmat koneet näkyy ja jakaminen onnistuu yms. Ainoa Ongelma on se että pitää pistää internet zone security offille ja trusted zone security:llä ei oo väliä. Tarvis saada toimiin toi sillee että sais olla toi internet zone security edes medium. Onko kenellään mitään ideoita/ratkaisua?

    EDIT:

    Ongelmana olikin vain se että läppäristä puuttui netBIOS -protokolla/t.
     
    Last edited: Jan 28, 2009
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page