Kotiverkon asennus XP:lle ja Vistalle. Onko minulla Jo tarvittavat?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Jekku1, Nov 4, 2008.

  1. Jekku1

    Jekku1 Member

    Joined:
    Nov 1, 2008
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eli huomasin seuraavaa kätköistöstä: Telewell TW-EA200 Modeemi/Reititin. Ja käytössäni nykyään on Telewell TW-EA510 v3. ohjekirjassa lukee myöskin: WLAN Tukiasema. voisiko näistä jollain mysteerillä tavalla tehdä kotiverkon? olen selaillut paljon tämän keskustelupalstan topicceja missä puhutaan kotiverkoista mutta en ole onnistunut löytämään hyvää jelppiä ongelmaani.
    Eli onkohan minulla valmiina osaset? kun muistelisin että reititin tarvittiin tähän. tuossa ainakin lukee. Reititin.
     
  2. Deukka

    Deukka Regular member

    Joined:
    Jan 13, 2008
    Messages:
    132
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Käytössäsi olevalla Telewell TW-EA510 v3 modeemi/reitittimellä voit tehdä kotiverkon ja jakaa nettiyhteyden.
    Laite sisältää neliporttisen kytkimen.
    Siihen voit liittää tietokoneet rj-45 (cat-5) piuhoilla.
    Voit liittää koneita myös langattomasti, jos koneissa langattomat verkkosovittimet.
    Eli reititin on valmiina, langattomuuteen tarvitset langattomat verkkosovittimet. Nykyään läppärissä se on valmiina.
     
    Last edited: Nov 4, 2008
  3. Jekku1

    Jekku1 Member

    Joined:
    Nov 1, 2008
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Vistassa on WLAN ja pöytämalli (XP) menee langallisella. Voisitko neuovoa tästä eteenpäin vai mihinkä olisi helpointa siirtyä?

    Positiivinen juttu että homma on kunnossa. ja että minulla on tarvittavay osaset.

    Tutkiskelin em. telewellin opasta ja siellä ei tuosta kyllä kerrottu mitään. tai hainkin kylläkin vain Kotiverkko sanalla. kun opasta selailin.
     
  4. Neptun

    Neptun Active member

    Joined:
    Jan 17, 2005
    Messages:
    3,954
    Likes Received:
    10
    Trophy Points:
    68
    Tuossa edellä Deukka ei tarkoittanut, että käyttiksessä olisi jotakin, mitä langaton verkko vaatii. Langaton verkko vaatii langattoman verkkosovittimen, sekä läppäriin että pöytäkoneeseen (jos langatonta haluaa käyttää). Nykyisissä läppäreissä tuo on langattomana verkkokorttina jo valmiina. Langaton ei riipu käyttiksestä, se toimii yhtä hyvin Vistassa kuin XP:ssäkin.

    Yksityiskohtainen neuvonta on täällä vaiketa. Neuvot ovat sinulla olevassa tai netistä imuroitavassa Telewellin reitittimen asennusohjeessa. Netissä on myös yleisiä neuvoja langattoman kotiverkon muodostamisesta, myös suomeksi. Esim. tässä:

    http://www.mvnet.fi/index.php?osio=Tietokoneet&sivu=Langaton_kotiverkko
     
  5. Jekku1

    Jekku1 Member

    Joined:
    Nov 1, 2008
    Messages:
    14
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Joo itsekkin olen tuolla sivulla käynyt. siellä tosin lukee että ei aloittelijoille.
    tässä vielä selitykseksi kuvina sama. työryhmäksi olen muuttanut omat nimet. LAN on modeemista kytketty päälle. ja jne. Ajattelin että jos saisi tämän yhdenkään koneen LAN eli voisi siirtää kännykästä kotiverkko toiminnolla helposti. kuvat yms.
    [​IMG]
    Tässä tämä modeemi.
    [​IMG]
    Pöytämällistä menee Ethernet kaapeli modeemiin.
    [​IMG]
    HP 530 käyttää modeemin WLAN toimintoa.

    Helpottaisiko yhtään? Jos laittaisin kannettavan kaapelilla modeemiin niin toimisiko se silloin? huomioiden että kummatkin koneet olisivat tottkai samassa työryhmässä.
     
  6. Neptun

    Neptun Active member

    Joined:
    Jan 17, 2005
    Messages:
    3,954
    Likes Received:
    10
    Trophy Points:
    68
    Viittaan edellä olevaan Deukan viestiin. Voit liittää tähän nykyiseen laitteeseesi 0-4 kpl tietokoneita, myös läppäreitä, verkkokaapelilla. Lisäksi voit käyttää laitetta langattomana reitittimenä eli kotiverkon "purkkina". Jälkimmäisessä tapauksessa tarvitaan tietokoneissa langaton verkkosovitin, jollainen on läppäreissä valmiina ja pöytäkoneisiin hankittavissa. Vanhasta pelkästä modeemista ei ole hyötyä, sitä et tarvitse.

    Laitteen ohjeissa on langattoman verkon asennusohjeet. Jos ei ole tallella niin saa laitteiden edustajalta.
     

Share This Page