Kotivideoiden editointi Premierellä - apuja tarvitaan

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by Tellus1, Mar 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tellus1

Tellus1 Member

Trophy Points:
    11
    Aloittelija kaipaa apua seuraavanlaiseen tilanteeseen.
    Olen tallentanut VHS:ltä vanhoja kotivideoita tallentavalle DVD-soittimelle ja sitä kautta DVD-RW:lle.

Levyltä olen muuttanut VOB-tiedostot MPEG Streamclip -ohjelmalla AVI-tiedostoiksi ja sitten edelleen editoinut Premiere Pro 2.0:lla.
    Aluksi tyydyin ottamaan valikot yms. Premieren valmiista templateista ja tallentamaan Premieren DVD Layout -> Burn DVD valikon kautta.
    Nälkä on kasvanut kuitenkin syödessä ja olisi kiva tehdä noita menu-valikoita ihan itse ja sen näköisiä että ne sopivat ko. dvd:lle, mutta mikä olisi YKSINKERTAINEN ohjelma tähän tarkoitukseen?

Lisäksi haluaisin tietää onko tuo VOB->AVI paras mahdollinen tiedostomuoto, jotta videon laatu ei heikenny vai onko muita vaihtoehtoja? Tarkoitus on edelleen editoida tuolla Premierellä, jonka peruskäytön vihdoin olen suht hyvin oppinut.

Toinen ongelma: Saanko jotenkin tallennettua valmiiksi editoitua videota DVD:lle enemmän kuin n. tunnin ilman, että laatu ratkaisevasti kärsii?

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page