Ostin uuden 250 gigaisen s-ata kovalevyn ja onnistuin jopa asentamaan windowsin siihen. Täytyi windowsia asentaessa laittaa s-ata ajurit korpulta jotta windows tunnisti kovalevyn. Nyt kun windows on jo asennettu, ei koneeni tunnista kovalevyä bootatessa kuin silloin tällöin. Kummallisinta on, että välillä windows käynnistyy aivan moitteettomasti. Täytyykö minun vaihtaa BIOSin asetuksia jotenkin? Boot device valikossa on RAID vaihtoehto vain silloin tällöin, ja silloin windows käynnistyy aivan normaalisti. Kovalevy on MSI:n K8T neo. Koitin kyseistä ongelmaa etsiä aikasemmista ketjuista, mutten löytänyt mitään. (edit) Windows XP home siis kyseessä
Oletko katsonut että kovalevyn data- ja virtakaapelit ovat kunnolla kiinni? Entä oletko päivittänyt BIOSia?
Liitännät olen kyllä tarkistanut. Ellei kaapelissa sitten ole jotain vikaa niin ei pitäisi siitä olla kiinni. Mitenkäs tuo BIOSin päivitys tapahtuu?
Tapahtuu niin että lataat emolevysi BIOSin netistä. Kannattaa varmistua että se on juuri "se oikea". Itse päivitys voidaan tehdä monella eri tavalla. Kerrotko mikä emo on kyseessä (malli ja merkki).
Emolevy siis on merkkiä MSI ja mallia K8T neo. Kaapeli kyllä on kunnossa sillä vanha kovalevy pelittää.
Löysin tämmöisen kovalevyn valmistajan sivuilta. http://www.samsung.com/Products/HardDiskDrive/utilities/index.htm Näyttäisi ratkaisulta ongelmaani. Voinko rikkoa tällä koneeni lopullisesti vai kokeilenko kyseistä ohjelmaa?
En usko että tuo ohjelma auttaa, koska kyseessä on noin uusi emolevy ja tuo ongelma aiheuttaisi sen että kiintolevyn koko tunnistuu väärin tai levy ei toimi ollenkaan.