Kovalevy rikki acerin koneesta

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by Trashers, Feb 28, 2010.

1. Trashers

Trashers Member

Trophy Points:
    11
    Joo elikäs acerin extensa 5220 kovalevy meni ilmeisesti rikki kun kone putosi maahan. Kone ei avaa käyttöjärjestelmään ollenkaan vaan tulee mustalle pohjalle teksti: SMART failure predicted on Hard Disk 2: TOSHIBA MK1646GSX-(S1)   WARNING: immeadiately back-up your data and replace your hard disk drive. A failure may be imminent. Press F1 to continue                                                               Painon F1 mut sen jälkeen ei mtn tapahdu vaan oon vaa musta ruutu. No elikkäs pitää varmaan ostaa uusi kovalevy koneeseen. Itse en ole mikään kovinkaan suuri tietokone tietäjä, mutta jtn osaan tehdä ja ohjeita seurata, joten millainen prosessi kovalevyn vaihto tulee olemaan työltään ja hinnaltaan jos itse laittaa? Onko vaikeaa? Entäs miten korjaajalla tämä tulisi maksamaan? Olen opiskelija ja tarvitsen päivittäin konetta koulutehtävissä eikä rahaa ole paljoa ylimääräistä. Joten oisko kellään minkäänlaista arvioita tästä?       

2. aba120

aba120 Regular member

Trophy Points:
    46

Jos liikkeessä korjauttaa,niin kalliiksi voi tulla.
    Hinnat yleensä 40€-70€ tunti + osat.

Itsekkin voi levyn vaihtaa,mutta sitten on ajettava sinne levylle käyttöjärjestelmä + muut tarvittavat laiteajurit / ohjelmistot.

Ei ole pois-suljettu,etteikös olisi jotain muutakin voinut hajota,kun kiintolevy.

Jos on kotivakuutus,niin voi kysellä vakuutusyhtiöstä korvataako sieltäpäin mitään.
    Vakuutusyhtiö kyllä vaatii kustannusarvion koneen korjauksesta.

Kyllä liikkeissä monesti kannettavien koneiden huollot ja korjaukset viasta riippuen maksavat uuden koneen hinnan.Nehän osaavat rahastaa.

Sitten on vielä noi hajonneelle kiintolevylle tallennetut tiedostot,saako niitä enään palautettua.

Jos lähellä on jokin tietokoneiden huoltoliike,niin käy sieltä kysymässä korjaus arviota.

Last edited: Feb 28, 2010
  3. Trashers

Trashers Member

Trophy Points:
    11
    Niinno vois kyl ens viikolla kävästä hultoliikkeessä kyselemässä hintoja. Mit jos hinnaks tulee yli 200€ niin semmosia summia en maksa korjauksesta! Tosin onneks eräällä sukulaisellani on kaveri joka vois varmaan auttaa tässä tilanteessa, ku tiätää koneista kaiken et jos sais sen kautta koneen korjautettua.

4. aba120

aba120 Regular member

Trophy Points:
    46
    Niin kyllä kannattaa kysellä joltain tutulta jos on tietoo,niin sitä kautta selviää kyllä halvemmalla.Jos korjaus siitä huolimatta tulee maksamaan maltaita,niin kannattaa kysellä jostain käytettyä konetta.

Share This Page