Olen lueskellut vanhoja viestejä, mutta siellä on niin paljon erilaisia vaihtoehtoja etten tiedä miten tehdä. Eli kone on vähän "jumurissa" ja varmaan kovolle kaikenlaista roinaa kertynyt niin ajattelin laittaa koko kovalevyn(maxtor, 80gb) tyhjäksi ja asentaa uudelleen xp:n (pro). Kovalevyäni ei ole mitenkään jaettu, on vain yksi asema C. Niin mitenkäs minun kannattaisi toimia?
1.Käynnistä Windows Xp cdeeltä. 2. Poista vanha osio. 3. Asenna uusi Windows uudelle osiolle.(Luo uusi osio) 4. Valmis.
Mitä järkeä on poistaa tuo osio ja luoda se uusiks ku sen pystyy formatoimaan ja sit asentaan tuon winkun? Edit: Kannattaa sit jakaa tuo kovo edes kahteen osaan ettei seuraavalla kerralla ku formatointi tulee eteen ni tartte koko kovoa tyhjentää. Eli winukka toiselle osiolle ja kaikki muu roska toiselle.
Kuulostaa vähän tyhmältä, mutta pitäähän kaikki ajurit(emo,verkkokortti, näytönohjain jne.) asentaa koneeseen uudestaan sitten kun on formatoinut kovon ja asentanut xp:n??
kyllä pitää.. aina kannattaa käyttää valmistajan ajureita xp:n omien sijasta... koska ne eivät osaa ottaa ku 50% tehoista irti... ainakin esim. näytönohjainten kanssa.. EDITrizzt^^ tais keretä pari sekkaa ennen..
Ei vaan tuossa vaiheessa se poistaa osion jonka jälkeen se täytyy luoda uudestaan. XP:n asennuksen yhteydes se kysyy et haluatko alustaa(formatoida) osion ni siihen kyllä ja näin c: asema tyhjenee vaivatta jonka jälkeen voidaan asentaa winkku tyhjälle osiolle.
Nå niinhän se oli.. Jotenkin muistan että se siinä vaiheessa kun sen osion poistaa niinse tyhjentää kovalevyn..... nå muistin väärin.
Jos ja kun haluan kovalevyni kahteen eri osioon formatoinnin jälkeen niin jaanko minä sen kovon sillä xp:n asennus-cd:llä ennen kuin olen asentanut xp:n uudelleen?
Siis ENNEN vai JÄLKEEN xp:n uudelleenasennuksen? Itse luulisin että ennen, mutta varmistan kumminki jos oon väärässä.