kovalevy ilmoittaa että käytetty tila on 170 Gt ja olen aivan varma etten o käyttänyt niin paljon tilaa, ja kaikki (C asemassa oleva tavara vie 103 Gt muistia?! mistä johtuu? http://sleekupload.com/uploads/5/1_551.jpg http://sleekupload.com/uploads/5/2_327.jpg help!
tuskin koska olen poistanut "CCleaner" ohjelmalla gigakaupalla kaikkea turhaa tilapäis tiedostoa sunmuuta, eniten ihmetyttää se että heti kun olin varmuuskopioinut koneen ulkoiselle kovalevylle niin yht'äkkiä kovoon tuli lisää tavaraa, onko sillä jotain osuutta tähän?
tuskin koska olen poistanut "CCleaner" ohjelmalla gigakaupalla kaikkea turhaa tilapäis tiedostoa sunmuuta, eniten ihmetyttää se että heti kun olin varmuuskopioinut koneen ulkoiselle kovalevylle niin yht'äkkiä kovoon tuli lisää tavaraa, onko sillä jotain osuutta tähän? äh, tuli kaksi kertaa sama viesti...
CCleaner voistaa kyllä temp-kansioista, mutta ei windowsin palautuspisteitä. Kannattaa kokeilla poistaa kaikki muut paitsi viimeinen palautuspiste. -> Palautuspisteiden poisto
koitin, ja se poisti noin 500 Mt "turhaa" tavaraa, mutta ongelma on se että se NÄYTTÄÄ että siellä olisi enemmän tavaraa kuin mitä siellä oikeasti on (noin 60Gt enemmän)>.>
Yritä kattoo kansio kansiolta mistä se ylimääräinen tulee. Kysy sitten jos tulee jotain ihmeellistä filuja vastaan.
Siitä ei nyt näe sitä mikä tilan vie. Googleta jokin spacewiewer ja katso missä syöppö on. Yleensä pelkästään palautusjutun järjestelmänpalautuksen käytöstä poisotto>boottaus> ja uudelleen päälle auttaa. Myös jotkut turvaohjelmistot voivat häröillä ja samoin tunnetaan viruksia jotka aiheuttavat tuota. Levyn eheytyskin voi auttaa asiaa. Miten teit tuon?
latasin ohjelman "disk space viewer" ja yhteensä kaikki (C asemalla olevat kansiot/tiedostot vie yhteensä 110Gt..... ja windowsin mukaan (C asemalla on 170Gt tavaraa...
Katso levynhallinnasta onko siellä osio "system reserved" tms. Onko piilo ja järjestelmätiedostot mukana noissa tiedoissasi(kuvalinkit), eli onko ne laitettu näkyviin kansion asetuksista?
on, paitsi windwsin jotain. mutta olen laittanut kerran kaikki kansiot näkyviin ja sitten kattonut mutta ei silti ole palhoa 100gt yli
Mahtaisko tuo "system reserved" lohkaista nyt sen puuttuvan tilan. Siis jos tuo on sillä c-asemalla. Se sisältänee palautus yms varmuuskopiojuttuja. Et kertonut miten sen varmuuskopioinnin suoritit.
menin ohjauspaneeliin ja otin sieltä "varmuuskopiointi ja palautuskeskus" ja sieltä varmuuskopioin ulkoselle kovolle. mikä tuo system reserved juttu on? en löytänyt levynhallintaa mistään