eli onkelma on tälläinen: wintoosan asennuksessa(xp pro) se osioi 2 osiota toinen C(n.2gt) ja E(n.55gt). No yllätys yllätys C täyttyi jo windowsin ohjelmista ja mitään pelejä tai ohjelmia en C:lle voi asentaa ja kaikkia näitä ei voi asentaa myöskään E:lle(en kyllä tiedä miksi mutta kai niiden ohjelmien/pelien täytyy joitain tiedostoja asentaa C:lle). Eli voinko osioida levylle C lisää tilaa E:ltä asentamasta toosaa uusiks tai voinko siirtää wintoosan kaikkine sisältöineen E:lle niin ,että kone jopa toimisi ?
Et voi osioida lisää tilaa C:lle. Sen sijaan voit käyttää jotain ohjelmaa tekemään tuon osion kasvattamisen. Esimerkiksi Partition Magic. Noilla softilla homma kyllä onnistuu. C-osion hyvä koko on 8-16Gt, riippuen kovalevyn koosta.
Moi.Osaisiko joku sanoa, että kun mä yritin pistää PM:llä C: asemalle lisää tilaa. Niin siinä kävikin niin, että se jumitti koko koneen, ja kun kone käynnistyi, niin E: asema oli hävinnyt. Windowsin levynhallinassakin luki sen kohdalla Tuntematon osio. Onko mitään mahdollisuutta saada E:tä ja tietoja takaisin? Ja käytän Winxp:tä.
Kikkailin itse Partition Magicilla muutama pv sitten ja törmäsin samaiseen ongelmaan. E: asemasi on tällä hetkellä luultavasti osioimaton eikä järjestelmä pysty sitä määrittämään. Biosista pistä kone boottaamaan XP-levyltä. Laita kone ikäänkuin asentamaan XP-tä uudestaaan. XP kysyy jossain vaiheessa haluatko jatkaa koska koneella löytyy jo kättöjärjestelmä jatka tästä vielä eteenpäin. Tämän jlk koneesi kysyy mihin asentaa tämän ja samalla näyttää listan mitä koneellasi löytyy. Todnäk siinä löytyy C: asemasi ja vanha E: on ns osioimaton. Tässä vaiheessa muistaakseni kone antoi mahdollisuuden joko (L) Luo osio tai (P)poista osio tässä klikkaat luo osio vanhaan E:asemaasi ja sen jlk keskeytät XP-asennuksen. Ainoa MUTTA tässä on se että kone saattaa nimetä osion D:ksi ja siirtää CD aseman ja mahd polttavan E:ksi ja F:ksi. Kuitenkin tämä minulla toimi ja sain ainakin tiedostoni takaisin ja uskon että jotenkin noi asematkin C: D: E: saa asennettua takaisin omaan järjestykseen(vaik itselläni ei ollut tarpeellista).
Toimiiko toi konsti varmasti? Ettei se samalla hävitä sieltä osiolta mitään siellä vielä olevia tietoja?
Joo, ainakin mulla se toimi mutta en toki voi mennä vannomaan että se toimii sinulla. Kuitenkin niin kone vielä kysyy sen jlk kun luot osion jos haluat lähteä alustamaan sitä ja sitä toimenpidettähän ei tarvi lähteä jatkamaan. Eli minulla se toimi ja jos ei muita konsteja ole tiedossa niin kannattaa ainakin yrittää.