Kovon vaihto uuteen emolevyyn

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Semmonen, Nov 10, 2011.

  1. Semmonen

    Semmonen Member

    Joined:
    Jun 21, 2009
    Messages:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Terve!

    Elikkäs olen hommaamassa uusia osia koneeseeni, mukaan lukien myös emolevyn, ja aion kiinnittää siihen vanhan kovalevyni, jossa on Windows 7 asennettuna.

    Kysyin nuiden osien vaihdosta jo hieman eräältä tietokoneita kasaavalta tutulta, ja hän huomautti, että tämä käyttiksen toimivuus eri emolle vaihdettua ei ole välttämättä taattu.

    Niimpä kysyisin, että pysyykö se windows 7 asennettuna siellä levyllä, vaikka vaihtaisinkin sen eri emoon? Ostin koneen yksityiseltä tietokonekasaajalta, eikä minulla ole asennuslevyä, saati tietoa siitä, että onko käyttis aito vaiko piraatti.

    Onko siis pelkoa, että käyttöjärjestelmä vioittuisi/lakkaisi toimimasta, jos vaihdan sen eri emoon?
     
  2. ugge

    ugge Regular member

    Joined:
    Nov 20, 2007
    Messages:
    1,146
    Likes Received:
    9
    Trophy Points:
    48
    Pysyy tottakai asennettuna mutta jos uusi kokoonpano on erilainen kuin mihin alunpitäen oli win7 asennettu niin joudut mitä luultavimmin asentamaan windowsin uusiksi.
     
  3. Semmonen

    Semmonen Member

    Joined:
    Jun 21, 2009
    Messages:
    34
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Olen siis hommaamassa kokonaan uutta koppaa, emoa, prossua ja muisteja koneeseen, niin onko tämä nyt juuri se tilanne, että pitää asentaa uudestaan?
     
  4. MikroMake

    MikroMake Active member

    Joined:
    Feb 3, 2006
    Messages:
    3,864
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    68
    Last edited: Nov 11, 2011

Share This Page