Kovovika vai virtalähdevika?

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by blffcrshr, Nov 14, 2013.

1. blffcrshr

blffcrshr Regular member

Trophy Points:
    26
    Kasasin nykyisen pöytäkoneeni 2011 syksyllä ja silloin asensin siihen iha ekaks Samsungin ja Western Digitalin teraset kiintolevyt.

hddhealth näyttää WD:n kunnoksi edelleen 100%!

Jonkin ajan kuluttua (olisko menny noin vuosi) Samsungin kovo hajos. Takuupalautuksena tilalle tuli seagaten joku vastaava 1TB kovo.

Tämän kunnoksi hddh näyttää tällä hetkellä 66%.

Sit muutaman (3-5) kuukauden päästä hommasin kaverilta käytetyn Seagaten 1,5TB kiintolevyn. Tämä hajosi parin viikon päästä. Takuuta oli jäljellä ja tilalle tuli saman kovon päivitetty versio.

Tämän kunto tällä hetkellä 52%! Muutama viikko sitten oli vielä 63%

Tänä vuonna alkuvuodesta ostin tarjouksessa olleen Seagaten takuuhuolletun 2TB kovon (kun tilaa piti saada lisää ja kovojen hinnat oli pilvissä + rahatilanne tiukka).

Tämän kunto tällä hetkellä (hddhealthin mukaan) 68%.

Mietin vaa sitä et onko vika noissa kovoissa vai mun virtalähteessä?
    Itse olen ollut jo ennen tämän tietokoneen ostamistakin vahvasti sitä mieltä, että Seagate on kuraa. Ja kaikesta päätellen se on juuri sitä itseään. Mutta olen kuitenkin miettinyt, että voiko vika olla myös virtalähteessä (Seasonic S12II 520W)?
    Mutta jos vika olisi virtalähteessä, niin miksi kolme kovoa olisi huonossa kunnossa ja yksi täydessä iskussa??
    WD:n levy on päälevy, eli siinä on Windows ja Linux käyttikset.
    Pelit ja muut eniten käytössä olevat sovellukset ym. ovat tuolla 2TB kovolla.
    Kaksi muuta Seagaten levyä (1TB ja 1,5 TB) ovat vain varastolevyjä ja täten vähäisessä käytössä.

Eli mitä mieltä?
    Kiitos.

Sori, jos sekava selostus...

2. HeQu

HeQu Regular member

Trophy Points:
    26
    en kyllä luottaisi tuohon hddhealth ohjelmaan pätkääkään.

kannattaa testata kovot HDD valmistajan tarjoamalla softalla. tulos on huomattavasti luotettavampi.

eikä ainakaan minulla ole ikinä ollut mitään ongelmia Seagaten kanssa, vaikka osa koneista päällä 24/7. on Seagatea kaikilla liitännöillä käytössä IDE-->SATA monessa käyttiksessä.

3. Toniman92

Toniman92 Regular member

Trophy Points:
    46
    Last edited: Nov 14, 2013

Share This Page