Kubuntu 7.10 + HP d9555 läppäri = ongelmia!

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by dOnki, Oct 21, 2007.

  1. dOnki

    dOnki Regular member

    Joined:
    Sep 7, 2005
    Messages:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Joo, elikkäs yritin asentaa live-cdltä kubuntun uusinta. Noh, näyttö sammui heti kun päästiin työpöydälle. Ajattelin, josko ongelma olisi ollut live-cdssä ja latasin alternaten.
    Asensin sitten sen tekstiasennuksena ja hyvin onnistuikin. Noh, sitte bootti, kubuntu käyntiin ja kappas, näyttö sammui taas salaperäisesti. Siis näyttö vaan sammuu yhtäkkiä. Sen jälkeen ei tapahdu mitään, pakko rebootata.
    Siinä rinnalla minulla on läppärin mukana tullut Vista. Johtuuko ongelma sitten siitä. Luulisin ettei, koska asensin Ubuntu Studion Kubuntun paikalle ja se näytti toimivan hyvin, tosin en osaa käyttää Gnomea ollenkaan ja langattoman netin kuntoon laittaminen on mahdoton urakka (Ubuntu Studion asennus ei asentanut Network manageria?!)
    Eli tälläinen ongelma. Kaikenlainen apu ja neuvo on tervetullutta.
     
  2. dOnki

    dOnki Regular member

    Joined:
    Sep 7, 2005
    Messages:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Olen kokeillut asentaa Kubuntua live-cdltä, AMD64- ja normaaliasennuksena (prossu AMD Turion 64 X2 TL-56).
    Olen kokeillut asentaa molempia myös tekstiasennuksena.
    Kun avaan 64-bittistä, näyttö sammuu heti kun Kubuntua aloitetaan lataamaan. Normaalissa näyttö sammuu vasta kun päästään Kubuntun työpöydälle.
    Nyt ajattelin vertailun vuoksi asentaa Ubuntun ja ehkä Susen ja katsoa miten ne toimii.
    Eikö kukaan osaa auttaa? Johtuisiko tämä KDEstä vaiko rinnalla pyörivästä Vistasta vai onko koneessani todellakin joku vika?
     
    Last edited: Oct 22, 2007
  3. dOnki

    dOnki Regular member

    Joined:
    Sep 7, 2005
    Messages:
    138
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Jännää sinänsä, että kun asensin Ubuntun, kaikki alkoi toimia lähes suoraan. Asensin Ubuntu AMD64 alternate-asennuksena. Ensin valitti, että video cardia ei tunnistettu ja käynnisti siksi low-graphics-moodissa. Sitten työpöydällä pyysi asentamaan oikeat ajurit ja kas, sehän toimi!
     
    Last edited: Oct 22, 2007

Share This Page