Kuinka äänet MSI9400GT näyttikseltä hdmi-kaapelilla tv:seen

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by Termos!!, Oct 2, 2008.

1. Termos!!

Termos!! Member

Trophy Points:
    11
    Eli mulla on tietokoneessa MSI 9400GT näytönohjain ja siitä lähtee suoraan hdmi liittimestä kaapeli Sony 40D3500 lcd televisioon. Näytönohjaimen kortin kyljessä on spdif connector eli tommonen kaks pinninen sisääntulo äänelle. Tietokoneessa on K9N NEO-F V3 emolevy jossa on spdif lähtö. Olen kytkenyt johdon emolevyltä näytönohjaimelle näytönohjaimen mukana tulleella johdolla.

Ongelma on että en saa ääniä kuulumaan tv:stä. Olen asentanut kaikki uusimmat emolevyn ja näytönohjaimen ajurit ja selannut kaikki valikot läpi, mutta en vain saa ääniä mitenkään tv:stä ulos. Ääni kuuluu ainoastaan tietokoneen kaiuttimista.

Eli kulkeeko ääni PCM-muodossa hdmi kaapelia pitkin tv:lle ja tv sitten purkaa tuon digitaalisen tiedon ääneksi?

Emolevyn ohjekirjassa lukee spdif liittimen kohdassa SPDOUT1(for HDMI graphics card only) eli eikö nuo pinnit ole juuri tähän käyttöön suunniteltu?

Pitääkö tuo SPDOUT1 liitäntä laittaa jostain valikosta käyttöön vain onko se aina toiminnassa?

2. juha_snow

juha_snow Member

Trophy Points:
    11
    Katso linkki:

Saattaa olla että näytönohjaimesi ei tue HDMI versiota 1.3 eli se ei kuljeta ääntä ollenkaan vaikka liitäisitkin äänet emolta oikein. Voit yrittää valmistajan sivuilta katsoa tukea tai foorumeilta etsiä tietoa onko joku saanut toimimaan äänet hdmi:n läpi. Voit tietenkin viedä äänet suoraan emolta SPDIF-lähdöstä esim. vahvistiminen kautta televisioon. Tarkista myös television manuaalista tai liitännöstä minkälaisiä äänituloja siihen on (jos ollenkaan).

3. Termos!!

Termos!! Member

Trophy Points:
    11
    Onko olemassa jotain adapteria tai kaapelia jolla olisi mahdollista saada ääni hdmi jothtoon mukaan?

Share This Page