Kuinka kovaääninen?

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by paavo511, Mar 20, 2013.

1. paavo511

paavo511 Member

Trophy Points:
    11
    Kuinka kovaääninen bitfenix merc alpha on?

2. Axu_

Axu_ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    143
    Riippuu ihan mitä osia kasaat sinne sisälle. Minkäänlaista äänieristystä kopassa ei ole, mutta ei se varmastikaan sen enempää rämise kuin mikään muukaan alemman hintaluokan peltikoppa. Kotelon omistajat kertokoot toki omia kokemuksiaan.

3. Kuunmies

Kuunmies Senior member

Trophy Points:
    143
    Axua lainaten, riippuu ihan mitä osia kasaat sinne sisälle. Itsellä on tollanen tuossa yhdessä koneessa koppana, valmistettu mielestäni tosi ohuesta pellistä eikä emolevykelkan takana muistaakseni ole kovinkaan paljon tilaa pujotella johtoja. Tosin hintaisekseen ihan pätevä kaappi.

4. multimega

multimega Regular member

Trophy Points:
    26
    Itsellä kanssa tuo merc alpha en suosittelisi mielummin säästä rahaa ja hanki vaikka bitfenix ghost

5. Axu_

Axu_ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    143
    Viitsitkö vähän perustella mikä Aplhassa on huonoa (ja mikä mahdollisesti taas on tehty hyvin)? Lisäksi voit tietty verrata johonkin kalliimpaan koteloon (Ghost, R3/4, jne.), jos sellaisista on kokemusta. Itselläni ei ole kovin monesta kopasta kokemusta, joten kaikki tieto on tervetullutta. :)

6. Kuunmies

Kuunmies Senior member

Trophy Points:
    143
    Minulla löytyy myös tuo Ghost, johon olen hieman pettynyt ainakin vakioilla kotelotuulettimilla varustettuna. Kasasin sinne nuo sigun osat ja kaikki tuulettimet pyörivät pienimmillä mahdollisilla säädöillä, jotka tuolla emon omalla ohjelmalla sai laitettua. Silti tuntuu kuin ääni jotenkin kaikuisi ja jotain surinaakin tulee jostain. Muovisen tuntuinen kapistus muutenkin. 2,5" asemakehikko meni heti poikki vaikka ohjeen mukaan laitoin ssd:n telineeseen. Olen kokeillut vaihdella kattotuulettimien yläpuolelle ritilää sekä umpinaista kattopalaa(eikä katossa siis ole edes tuuletinta), mutta eipä juuri mielestäni vaikutusta ääniin. En sitten tiedä noitten vakiotuulettimien laatua, Spectre prota kait suositellaan jopa. No ääniasiat on hyvin subjektiivisia.

Paras noista omista pömpeleistä on mielestäni toi ykköskoneen Shinobi. Ikkunaversiota ei ollut varsinaisesti alunperin tarkoitus ostaa, mutta ikkunatonta olisi joutunut odottamaan viikkotolkulla. Tosin samalla tuli pikakiinnikkeet kiintolevyille ja suurempi tila prosessorituulettimelle. Tuohonkin olen kyllä vaihtanut alkuperäiset tuulettimet Slip Streameihin ja laittanut Bitfenixin mattosarjan.

Last edited: Mar 20, 2013
  7. ajaJako

ajaJako Active member

Trophy Points:
    93
    439x190x490 tää on aina pieni. 0.6mm / 4,4kg aina hepponen ja tärisevä, 1 (yksi) ropeli takana ei minkäänlaisia pölysuojia.
    hyvää on tuuletinpaikkojen määrä (isoin varauksin, jos lisätään ropeleita=> hinta nousee kunnon koteloiden tasolle) 4xUSB2 liittimet, bitfenix;n lisäosavalikoimat.
    Kuunmies ? kuinka hempuli tuo ghostin muovinen etuovi on käytössä, mahtuuko sinne nappuloilla varustettu tuuletinsäädin?
    tohon Alphaan ei mahdu macho, mutta sopiiko ghostiin h110 ?

8. Kuunmies

Kuunmies Senior member

Trophy Points:
    143
    Ei tuonne taida mahtua kun kosketusnäytöllinen säädin? Muoviahan tuo on ja tuollanen lämiskä, mutta minun käytössä ei paljo tarvi sitä käytellä. Ei ole oikeen vertailupohjaa kun en ole ovellista koteloa ennen tätä omistanut. Ei ole optisia asemiakaan itsellä joten oven olen avannut noin kolme kertaa :D. Nuo esiasennetut äänieristeet on ohuempaa matskua kun noi erikseen myytävät, jotka tuohon Shinobiin lykkäsin.

Last edited: Mar 20, 2013
  9. olliboi

olliboi Regular member

Trophy Points:
    26
    ei rämise ja iha hyvä kotelo halppikseksi, emolevyn kanssa oli vähä ongelmia ku empan reijät ei menny ihan tasan kotelon trikien kohdille.

Share This Page