kuinka moni sammuttaa modeemin yöksi

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by mikueli, Sep 28, 2007.

  1. mikueli

    mikueli Regular member

    Joined:
    Dec 22, 2006
    Messages:
    509
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    itseäni ärsyttää suunnattomasti kun aina joku sammuttaa modeemin yöksi ja se ei ole samassa huoneessa kuin koneeni itse modeemin aukaiseminen ei ärsytä, mutta se että joka kerta kun käynnistän modeemin tuntuu menevän vain entistä enemmän aikaa kun se saa sen yhteyden niin että netti toimii(adsl valo palaa) välillä siihen menee minuutti välillä tuntuu menevän 10minuuttia(auttaisiko modeemin päivittäminen ohjeessa kyllä sanottiin että modeemia ei saa päivittää jos se ei ole rikki) todella ärsyttävää kun kone kumminkin on auki jo puolessa minuutissa johtuuko tämä modeemista vai jostain muusta modeemi on telewell EA510 v3 minkä kyllä olen halunnut vaihtaa lähes alusta asti, mutta ollut jo yli vuoden ja signaali huomattavasti huonompi kuin vuosi sitten ainoa mikä ihmetyttää ni keittiössä signaali on paras mahdollinen matkaa noin 10 metriä(suoraan seinien läpi) vaikka välissä on seinä jos toinenkin ja omasta huoneestani taas päinvastoin eli lähes huonoin signaali mitä mahdollista vaikka on noin se 10metriä matkaa itse modeemiin ja etenkin jos yksikin ovi on edessä(signaalin tiellä) ei yhteys meinaa toimia eli lähes suora signaali pitää olla jotta toimii edes jotenkuten olohuoneessa ei toimi ollenkaan vaikka on suorempi reitti kuin keittiöstä matka on saman pituinen ja ulkona toimii kaikkialla vaikka menisit 50metrin päähän niin signaali pysyy lähes parhaana mahdollisena

    edit: vielä telewell modeemin käyttäjille sen verran että psp:ssä sekä muissakin laitteissa pitää laittaa kaikki asetukset manuaalisesti,(kavereillani ei tarvitse) jotta toimii(ja siinä menikin monta viikkoa että sain kotonani toimimaan) onko tämä normaalia?
     
    Last edited: Sep 28, 2007
  2. lars_kuha

    lars_kuha Member

    Joined:
    Aug 3, 2006
    Messages:
    5
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ei millään pahalla, mutta tekstiä olisi vähän helpompi lukea jos siinä käyttäisi pisteitä ja pilkkuja.

    Ja asiasta; miksi ihmeessä sammuttaa modeemi yöksi..?
     
  3. mikueli

    mikueli Regular member

    Joined:
    Dec 22, 2006
    Messages:
    509
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    arvasin, että joku huomauttaa tosta joskus myönnän äidinkieli ei ole vahvimpia aineitani
    tätähän mä juuri sanoin siis itse en koskaan sammuta sitä vaan joku muu sammuttaa sen aina
     
    Last edited: Sep 28, 2007
  4. Koiranluu

    Koiranluu Member

    Joined:
    Sep 16, 2007
    Messages:
    38
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Pidän aina päällä. Käynnistättäessä modeemi saa joka kerta virtapiikin, joka rasittaa modeemin komponentteja. Eli jatkuva käynnistely haittaa modeemia enemmän kuin jatkuva päällä olo.
     
  5. firece

    firece Regular member

    Joined:
    Jan 11, 2006
    Messages:
    589
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    itse kanssaka sammuta modemiani koskaan.Jolllen sitten sittä jonnekin vie.
     
  6. miinis

    miinis Regular member

    Joined:
    Jan 31, 2007
    Messages:
    314
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Konekin on yöt päällä, niin miksi sammuttaa modeemiakaan? ;) Eli todella harvoin tota tulee sammuteltua. Joskus harvoin ukkosmyrskyn ajaksi tulee johdot revittyä seinästä, muuten on aina päällä. Tääkin tapahtuu ehkä kerran tai kaks vuodessa.
     
  7. Sebu92

    Sebu92 Active member

    Joined:
    Oct 15, 2005
    Messages:
    2,778
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Itse en ikinä sammuta modeemia/konetta yöksi, suurimman osan öistä se tekee työtä koko ajan.
     
  8. teme565

    teme565 Active member

    Joined:
    May 10, 2002
    Messages:
    3,306
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Ikinä ei tuu ADSL-purkkia sammuteltua yöksi eikä muutenkaan. Ei edes ukkosella.
     
  9. LaLLi80

    LaLLi80 Senior member

    Joined:
    Nov 23, 2003
    Messages:
    5,010
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    116
    Liimaa se modeemin virtakytkin päälle asentoon niin loppuu se turha sammuttelu. :)

    [OFFTOPIC]Tota tekstiä oli todella ikävää lukea. Sulla on sama ongelma kuin Sokar80:llä, mutta hän sentään jakaa tekstiä järkevästi kappaleisiin. No harjoitusta vaan niin kyllä se tekstin ulkoasu siitä paranee.
     

Share This Page